amazon-65a

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Post Reply
hotrod_brian
Posts: 16
Joined: Wed Jul 06, 2011 8:20 pm
Location: uppsala

amazon-65a

Post by hotrod_brian »

tja allihop nu är ännu en till person medlem. men ja har ännu inte skrivit något nämnvärt ännu men du kommer nog med tiden då jag lägger upp lite bilder under tiden jag fixar med amazonen så jag börjar väll redan nu med dom första bilderna med något typp av beskrivning.


första bilden blir ju såklart när bilen fortfarande är hel.
Image


ah första hålet i bilen, laga eller spara som de e! men frågan e vad ska man välja.
Image


denna låter jag väll tala för sig själv..
Image


i dags läge så e vänster och höger innerskärm fixade och snart är höger skärmkant bak fixad.
Last edited by hotrod_brian on Mon Jul 25, 2011 5:13 pm, edited 1 time in total.
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: amazon-65a

Post by granfot »

Bra början och schysst objekt! :) Är det original-nackstöd (volvo-tillbehör alltså), eller sitter det andra stolar i den?
hotrod_brian
Posts: 16
Joined: Wed Jul 06, 2011 8:20 pm
Location: uppsala

Re: amazon-65a

Post by hotrod_brian »

jodå en bra början e de allt med tanke på hur fin den är under = endast en liten bit av en balk som e rostig.. nackstöden är tillbehörs grejor som man klämmer dit och tar bort men ett enkelt grepp, om viljan finns så kan ja ta kort på måndag?
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: amazon-65a

Post by 123GT »

Hej o välkommen !

Vad har du för planer för din 65;a ?
Lycka till med bilen och håll oss uppdaterade !

/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
hotrod_brian
Posts: 16
Joined: Wed Jul 06, 2011 8:20 pm
Location: uppsala

Re: amazon-65a

Post by hotrod_brian »

man tackar. mina planer är ganska enkla då de e pengar som styr så planen e att fixa all rost och hålla den så orginal som möjligt..
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: amazon-65a

Post by 123GT »

Låter trevligt, då blir det en rullande renovering eller blir den ståendes till den är "klar" ?
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
hotrod_brian
Posts: 16
Joined: Wed Jul 06, 2011 8:20 pm
Location: uppsala

Re: amazon-65a

Post by hotrod_brian »

den e ståendes pga att ja e lite lat av mig och inte har fixat körkort än men de e påväg. :oops: men när bilen e klar så kommer ja nog att låta farsan köra me den för de va av honom ja fick den av :D .
Mats
Posts: 180
Joined: Tue May 24, 2011 7:05 pm
Location: Älvsborgs län

Re: amazon-65a

Post by Mats »

Grattis till ett bra objekt, samt varmt välkommen till forumet ! :D
Skall bli intressant att följa renoveringen av bilen. - Jovars, vi vill gärna se bilder... :wink:

Mvh Mats
Mvh Mats

Mina bilar: Volvo S80 -00, Saab 900i -88, Volvo Amazon 121 Favorit 1966, Pärlvit med röd inredning
Senast inköpta bil: Volvo 945 Classic LTT -98
hotrod_brian
Posts: 16
Joined: Wed Jul 06, 2011 8:20 pm
Location: uppsala

Re: amazon-65a

Post by hotrod_brian »

man kan ju inte mer än att tacka för sig just nu de senaste man gjorde va att fixa enna skärmkanten bak och då gjorde jag kanten i innerskärmen med hjälp av krymp och sträck verktyget så de e vad som de kommer bilder på imorn, så man e inte mer än nöjd och stolt över hur bra de blev för att va första gången man använder dom verktygen :D
hotrod_brian
Posts: 16
Joined: Wed Jul 06, 2011 8:20 pm
Location: uppsala

Re: amazon-65a

Post by hotrod_brian »

sådär nu lyckades ja göra en updatering efter nästan 2 månader. jag har inte gjort ett dugg sen semestern tog slut men men. nu ska ni få se några bilder.

så ja börjar med att vissa enna stolen.
Image

sen har de iallafall blivit en ny skärmkant.
Image

och nu innerkanten.
Image

de va de enda lilla dateringen ja hade just nu. men så tänker ja ge er några extra bilder på en av tre rod byggen.

Image

Image

Image


jahopp nu e de väll bara att åka ut till garaget och jobba mer med amazonen så de blir fler bilder.
hotrod_brian
Posts: 16
Joined: Wed Jul 06, 2011 8:20 pm
Location: uppsala

Re: amazon-65a

Post by hotrod_brian »

nu va de en bra stund sen ja uppdaterade med text och bilder fast bilen lever vidare i min ägo. de som har hänt sen sist är att skärmkanterna bak är klara sen har ja hunnit med att fixa sparklådan på höger sida sen e nästan allt golv i bagaget klart. så ja har enbart en sparklåda och lackering kvar så ja hoppas att de blir gjort den här månaden. bilder kommer när allt ska monteras igen vilket blir när reservdels bilen kommer hem.
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: amazon-65a

Post by Blomquist »

Oj, detta har man missat. Du snickrar alltså egen Ford 32 kaross från scratch?
Vilket jätteprojekt, har du tråd om detta annorstädes?
210 -64, 223 -68
hotrod_brian
Posts: 16
Joined: Wed Jul 06, 2011 8:20 pm
Location: uppsala

Re: amazon-65a

Post by hotrod_brian »

okej. de e farsans 32a men ja och brorsan fixar lite med den vi med. farsan har även en Oldsmobile super 88 nu så de blir inte mycket med 32an och brorsan som byggde A-Ford köpte även en Camaro 67a. sen så e de ju jag me med en A-Ford och amazon. så de e fullt upp i garaget :D
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: amazon-65a

Post by A-masen »

Tråd, tråd, tråd! Var???
Vi vill se meeeeer!!!
hotrod_brian
Posts: 16
Joined: Wed Jul 06, 2011 8:20 pm
Location: uppsala

Re: amazon-65a

Post by hotrod_brian »

just ja jag glömde att nämna de där med en tråd med roden . farsan har inte startat någon tråd vad jag vet. men jag kan nog kanske lägga upp fler bilder här.
Post Reply