Veteranmarknad i Skellefteå 31/8 2013

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
Post Reply
RostensRike
Posts: 46
Joined: Fri Mar 11, 2011 6:43 pm
Location: Norrland
Contact:

Veteranmarknad i Skellefteå 31/8 2013

Post by RostensRike »

Lite bilder från "Marknan i Staaan" (Skellefte). Ett säkert tecken på att hösten är i antågande. Dagen bjöd på fint väder, goda hamburgare och kaffe, trevliga säljare, billiga delar, dyra delar (som snällt fick följa med säljaren hem :lol: ) och mycket annat smått och gott ...
Själv fyndade jag mängder med nyttigt Volvo-godis (tändspolar, soppapump, emblem, reflexhus, generatorer, gummilister m.m.), det var ju trots allt lördag :roll:

På finbilsparkeringen fanns det mycket spännande, bl.a. en VW-split med rallye-historia, en Pegeout coupé, superfin Volvo Express m.m.
Lite sparsamt med Amazoner, fanns några på parkeringen utanför, men har så långsam uppkoppling i sommarstugan, så dom bilderna lägger jag upp när jag är åter i civilisationen ....

/// RostensRike i Norr

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: Veteranmarknad i Skellefteå 31/8 2013

Post by Arne »

Jag var också där. Det är min ljusblåa PV Sport på första bilden, längst till vänster. Jag fyndade väl inte så mycket, men fick i alla fall tag på en adapter för M400 växellåda mot B20 sprängkåpa + lite annat smått och gott.
AVG
RostensRike
Posts: 46
Joined: Fri Mar 11, 2011 6:43 pm
Location: Norrland
Contact:

Re: Veteranmarknad i Skellefteå 31/8 2013

Post by RostensRike »

Re: Arne, jodu den din PV kommer jag ihåg, du har GB-fälgar på den, ser riktigt pigg ut.

Lovade i all hast att visa de Amazoner jag lyckades dokumentera vid marknaden. Det blev tre stycken, och här är de ...
(Kanske någon tillhör ytterligare en forummedlem, vad vet jag?)
Image
Image
Image
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: Veteranmarknad i Skellefteå 31/8 2013

Post by Arne »

Den är väl inte jättepigg, men det sitter en D-kam i den och toppen är planad 2 mm. Det är 5,5" Minilite fälgar, GB fälgarna påminner mycket om dessa. Minilite fanns fö. som originaltillbehör i den Brittiska marknaden på Amazon och P1800. Helgonet hade dessa fälgar på sin P1800.
AVG
roberth
Posts: 514
Joined: Sat Jul 29, 2006 2:54 pm
Location: skellefteå
Contact:

Re: Veteranmarknad i Skellefteå 31/8 2013

Post by roberth »

Min blåa amma i första bilden.
Parkerade först utanför grindarna men människan i entrén gjorde klart för mej att bilen skulle ställas på finbilsparkeringen :oops:
Slog till på ett signalhorn till moppen för en tia. Var väl som allt.
Amazon 122S-65
Cresent Scoterett-65:a
Mazda Miata (mx-5) -97:a
http://www.domherre.se/
Post Reply