Montering av 140/Amazon klockkonsol på kardantunneln

Moderatorer
Post Reply
amazon guy
Posts: 517
Joined: Thu Oct 25, 2012 8:30 pm
Location: Malmö

Montering av 140/Amazon klockkonsol på kardantunneln

Post by amazon guy »

Hej,

Kan någon hjälpa till med bild/bilder på hur klockkonsolen eller förvaringsfacket i bild nedan ursprungligen monterades på Amazoner?

Dom bakre monteringshållen hamnar ju precis ovanför varmluftkanalen och där kan man ju inte borra, så använde man sig av en stålhållare eller konsol som fästes sen längre ner på var sin sida?

Dennis

Image
Fredrik Lofter
Posts: 528
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:00 pm
Location: Stockholm
Contact:

Re: Montering av 140/Amazon klockkonsol på kardantunneln

Post by Fredrik Lofter »

Min har en utfasning i mitten bak som verkar vara avsedd att gå in under bricka/bult till fästet för säkerhetsbältena på tunneln (bulten syns på din bild ovan, men du verkar ha en annan variant av tunnelfack). Den har även två skruvhål i framkant, en på vardera sidan. Men jag använder inte någon av dessa. Tunnelfacket ligger bara uppepå tunneln och hålls på plats av sin egen ringa tyngd, av kablagen till klocka och extrareglagen som finns på tunnelfacket (för bilder klicka på chassinumret i signaturen nedan), och av framsätena.

Mvh,

Fredrik
Volvo Amazon 121 | P131341S | 324684 | 97 | 430-595
Titta på och skicka in dina amazonbilder till http://volvoamazonpictures.se
amazon guy
Posts: 517
Joined: Thu Oct 25, 2012 8:30 pm
Location: Malmö

Re: Montering av 140/Amazon klockkonsol på kardantunneln

Post by amazon guy »

Tack för ditt svar Fredrik.
Den konsolen eller förvaringsfacket jag har är exakt samma som det som avbildas under extra tillbehör för Amazon och 140 serie, art. nr. 281373.
Jag är medveten om dom två skruvhållen i framkanten, men har ingen bild av hur dom fått fast den där bak.

Dennis
Post Reply