Måste byte den bakre tätningen på växellådan, alltså tätning för utgående axel.
Den muttern sitter hårt så min fråga är var jag kan hålla emot. Växelådan/motorn snurrar med. Kan man hålla emot i muttern för remskivan?
Byta bakre tätning M41
Re: Byta bakre tätning M41
Det bästa är nog att använda en slagmaskin och knacka lös muttern med, då kan du hålla medbingaren i handen eller med rörtång.
Re: Byta bakre tätning M41
Tillverka ett mothåll som du skruvar fast i medbringaren, en slående mutterdragare riskerar att slå sönder något annat. Annars kan det fungera som du föreslog med ettan eller backen ilagd beroende på om du ska dra löst eller dra åt muttern.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Re: Byta bakre tätning M41
Kan man inte blockera svänghjulet genom att ta bort den nedre skyddsplåten vid svepet och där "pilla in" en skruvmejsel.
Denna skruvmejsel skall då ligga mellan kuggarna på kuggkransen och någon lämplig kant mot blocket.
Då har man ju möjlighet att vara ensam vilket man tenderar att vara vid mekning.
/QV
Denna skruvmejsel skall då ligga mellan kuggarna på kuggkransen och någon lämplig kant mot blocket.
Då har man ju möjlighet att vara ensam vilket man tenderar att vara vid mekning.
/QV
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Re: Byta bakre tätning M41
Mothold på flensen. Et ftattjern med to bolter i er det sikreste.
Tror forresten Biltema har slikt mothold, som brukers til registerhjul på bla. VW.
Tror forresten Biltema har slikt mothold, som brukers til registerhjul på bla. VW.