Weber 50
-
- Posts: 90
- Joined: Sun Nov 09, 2008 9:46 pm
Re: Weber 50
Jag kör med DCO48 med 42mm halsringar och det funkar ju bra.
Borde bli i stort sett samma med DCO50 och 42mm.
Börja där kan du ju prova med större sedan.
Sedan är det väl en definitionsfråga vad en gatbil är för något.
I min värld är det en bil med nummerplåt, som förhoppningsvis går att besikta och åka lite med på vanlig väg.
Då funkar det helt ok, men menar du åka till jobbet och hämta ungarna på dagis tror jag du lessnar ganska fort....
Borde bli i stort sett samma med DCO50 och 42mm.
Börja där kan du ju prova med större sedan.
Sedan är det väl en definitionsfråga vad en gatbil är för något.
I min värld är det en bil med nummerplåt, som förhoppningsvis går att besikta och åka lite med på vanlig väg.
Då funkar det helt ok, men menar du åka till jobbet och hämta ungarna på dagis tror jag du lessnar ganska fort....
Re: Weber 50
Har nu dubbla 45 med halsring 36 det funkar bra tycker jag men man vill ju alltid ha mer
-
- Posts: 90
- Joined: Sun Nov 09, 2008 9:46 pm
Re: Weber 50
I så fall är det ju bara att testa. Du kan ju alltid byta tillbaka.
Det blir svårare att bestycka ju större förgasare du har.
Vad är det för värden på BOA-kammen?
Det blir svårare att bestycka ju större förgasare du har.
Vad är det för värden på BOA-kammen?
-
- Posts: 90
- Joined: Sun Nov 09, 2008 9:46 pm
Re: Weber 50
Hur mycket lyft?
Om du kör med 36mm halsringar nu så skulle du nog märka bra skillnad på lite högre varv bara genom att sätta 36 eller 40mm ringar i 45orna.
Skaffa Des Hammonds bok om Weber och Dellortoförgasare om du inte redan har den.
Om du kör med 36mm halsringar nu så skulle du nog märka bra skillnad på lite högre varv bara genom att sätta 36 eller 40mm ringar i 45orna.
Skaffa Des Hammonds bok om Weber och Dellortoförgasare om du inte redan har den.