Helt orörd lågmilare....

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
amazingracing
Posts: 52
Joined: Mon Dec 26, 2011 4:02 pm

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by amazingracing »

Tack för alla treliga kommentarer, en fråga: Finns det nåt köp o sälj här på Amazonforum?
amazingracing
Posts: 52
Joined: Mon Dec 26, 2011 4:02 pm

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by amazingracing »

amazingracing wrote:Tack för alla treliga kommentarer, en fråga: Finns det nåt köp o sälj här på Amazonforum?
Image

Efter enträget lobbande för att inte riskera att något till denna unika bil försvinner så dök först reg.beviset i original samt garantiboken och originalnyckeln upp.Huset till ursprungliga ägaren såldes och givetvis var jag där o meddelade att jag ville att dom skulle vara observanta om nån instruktionsbok dök upp och idag meddelade nya husägaren att instruktionsboken var upphittad i ett uthus då hon kom längst in bland alla boklådor. Yes! nu är dokumentationen komplett med alla originalhandlingar, kunde läsa ut att Leveranservicen genomfördes 28/3 1966 och att bilen levererades den 28/4 1966. Kul med originalnycklarna som även hade "Läderflärpen" med Bilbolagets logga med tel.nr o allt. Nu återstår provtur med nyservad Amazon.
Carlen
Posts: 71
Joined: Thu Jan 27, 2011 5:43 pm
Location: Granö

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by Carlen »

121 wrote:
amazingracing wrote:Ni som ev. tittat på bilderna, jag misstänker att det ska vara dekal på kylaren ang. frostskydd, nån som ser nåt annat som fattas e fel...
Jag tog bilder på en annan relativt orörd Amazon -66:a för en tid sedan och den hade de här gula dekalerna på kylaren och laddningsrelät. Dekalerna finns att köpa nya hos CVI och VP om man vill det (men de här var säkerligen gamla).
Image

En annan sak som den Amazonen hade - som jag tyckte var mer intressant - var en röd kabel på rattstången. Jag har inte sett en sån kabel förut på någon Amazon, men den ser faktiskt ut att kunna vara originalmonterad. Är det någon som känner till om det ibland monterades såna här kablar?
Image
Stämmer bra, har en svart kabel där på min 61a, då hardyskivan är av gummi kan det behövas en jordkabel där.
Dyngklumpen
Posts: 125
Joined: Mon Jan 10, 2011 3:57 pm

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by Dyngklumpen »

För bra för att vara sant, TRICKFILM!
Amazon -62 4d Inköpt-fixad-såld (avställd 11år innan inköp)
Amazon -65 2d Inköpt (avställd 16år innan inköp)

En besiktigad Amazon, är en bra Amazon!
amazingracing
Posts: 52
Joined: Mon Dec 26, 2011 4:02 pm

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by amazingracing »

Dyngklumpen wrote:För bra för att vara sant, TRICKFILM!
[img=http://forumbilder.se/thumbs/9f4201293941Pd211.jpg]

Sommarn lider mot sitt slut å dags för vinterförvaring, kört bilen några turer och konstaterar att den går rent overkligt fint och tyst! Roligt å titta på alla renoveringar och vedermödor i detta forum! Gokväll!
American Volvo Sport
Posts: 52
Joined: Tue Oct 29, 2013 12:59 am

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by American Volvo Sport »

amazingracing wrote: Image

Efter enträget lobbande för att inte riskera att något till denna unika bil försvinner så dök först reg.beviset i original samt garantiboken och originalnyckeln upp.

idag meddelade nya husägaren att instruktionsboken var upphittad.
nu är dokumentationen komplett med alla originalhandlingar.

Hej Amrace,

gratulera till att dit "enträget lobbande" lyckades 8) va fint m alla handlinger - pappor - 1st reg bevis - mm
Hadde varit sorgligt om det hadde forsvunnit.

Gratulere till den fine bilen.


Jens Christian
Ola O
Posts: 470
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:23 am
Location: Staffanstorp

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by Ola O »

Den röda kabeln är ej original. Du ser att kabelskorna är nytillverkade. Svart skall kabeln vara med originalkabelskorna
Post Reply