B20-M45-M47???

Från koppling till drivaxel. Moderatorer
Post Reply
amazonlid
Posts: 8
Joined: Thu Sep 02, 2004 9:13 pm

B20-M45-M47???

Post by amazonlid »

Hallo....
Funderar på att sätta i en M45 eller M47 låda i Amazonen. Motorn är en B20.
1) Vad krävs för att M45 lådan ska passa? Några modifieringar?

2) Vilken sprängkåpa skall användas?

3) Pallar M45 lådan ca 200 sughästar?

4) Vilken kardan skall användas? Passar original?


Tack på förhand
amazonlid
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re: B20-M45-M47???

Post by Amazon_V8 »

1)Det bör det inte göra,jag har inte gjort ett sånt byte själv men ska inom en snar framtid.Vad jag har läst mig till så är det inga modifieringar för att själva lådan ska passa.

2) Sprängkåpan du ska använda kommer fron en Volvo 242L från 1976 utrustad med rätt kombination,B20-M45.Priserna på dessa kåpor har gått upp på senare tid och har du inte tur att hitta den på nån skrot eller så, så lär du få betala från ca 1500-2500:-

3.4 får nån mer kunnig svara på.

/Micke

amazonlid wrote:Hallo....
Funderar på att sätta i en M45 eller M47 låda i Amazonen. Motorn är en B20.
1) Vad krävs för att M45 lådan ska passa? Några modifieringar?

2) Vilken sprängkåpa skall användas?

3) Pallar M45 lådan ca 200 sughästar?

4) Vilken kardan skall användas? Passar original?


Tack på förhand
amazonlid
Stoffe
Posts: 484
Joined: Sun Feb 01, 2004 10:40 pm
Location: Uppsala
Contact:

låda

Post by Stoffe »

om jag inte minns helt fel så är väll m45 nån cm längre än m40 så kardanen blir ju en cm för lång.. äh men testa att sätta dit kardanen och se till att medbringarna passar. ska tydligen finnas nån annan typ av medbringare på nyare 240 tror jag. dom tidiga m45/m46 lådorna gäller om du inte vill byta koppling till en med finsplince (eller hur det nu stavas)
Post Reply