1965 Amazon 2d sedan i Norge.

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
AMZN65
Posts: 98
Joined: Sun Dec 25, 2011 1:59 pm

Re: 1965 Amazon 2d sedan i Norge.

Post by AMZN65 »

Har gjort litt arbeid på bilen i dag og. Etter litt research på forumet bestemte jeg meg for å gå i gang med chromlistene under siderutene.

10 år uten chromlister skulle snart få en slutt...

Image

Flaks at de gamle festene enda satt fast i chromlisten. Kunne da se hva som er opp og ned.

Image

Det gikk veldig bra å feste de. Hadde litt Tectyl bak.

Image

Image

Det gikk veldig lett å trykke listene på plass. Hektet listen først under og trykket deretter inn oppe.

Image

Image

Til og med "121-emblemet" fikk sin gamle plassering igjen :)

Image

Det kjennes bra å endelig få dette gjort etter så mange år. :)

JRO
peoa
Posts: 223
Joined: Thu Feb 07, 2013 10:04 am

Re: 1965 Amazon 2d sedan i Norge.

Post by peoa »

Kanonsnyggt med putsade stötfångare, stor skillnad med hornen på plats. Verkligen en fin bil!
Bra jobbat!
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: 1965 Amazon 2d sedan i Norge.

Post by 123GT »

Kan bara instämma med peoa + snyggt med emblem och list!!!
/sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
AMZN65
Posts: 98
Joined: Sun Dec 25, 2011 1:59 pm

Re: 1965 Amazon 2d sedan i Norge.

Post by AMZN65 »

Takk for hyggelige ord! Det gir økt motivasjon for å drive videre. :)
Har ikke hatt EU-kontroll siden 2009 så på mandag var det dags å dra på kontroll. Resultatet var 2 anmerkninger. Senkefjærene må inn i vognkortet (ja det er rigid i Norge). Det andre var å skifte øvre bærekule foran venstre. Ellers ingen anmerkninger.

Fikk byttet bærekule i dag morges. Fikk kun tak i ny type så jeg måtte bytte bærebroen også. Skal bytte bærebroen på høyre også slik at det er lettere å få nye deler når den bærekulen også må skiftes i fremtiden.
I tillegg utførtes hjulstilling, som må dokumenteres for å få godkjent sekningssatsen. Vi er ikke kloke her i Norge... Men men, det gikk greit. Camber var utenfor grenseverdiene så ved å ta bort 2 tynne shims på høyresiden kom denne innenfor. Toe-in var altfor mye så denne ble justert til ca 2 mm. Caster var bra. Bildene viser sekvensen fra start til slutt. Øverst på bildene er caster, camber i senter og toe-in nederst.
Har også eksperimentert litt med hulromsskydd. Prøvde Biltemas linoljebaserte spray i dørene og diverse andre steder på bilen hvor det er tilløp til rust.

Spørsmål: kanten under den ene døren er veldig dårlig. Hva bør jeg gjøre for å utbedre denne rusten? Må jeg rett og slett skifte ut hele den nedre delenmed en slik svetsdel fra feks VP? Legger ved bilde av både hulromsskydd og rustskade under døren. Samt litt andre bilder.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Sent from my iPhone using Tapatalk
Post Reply