Renovera eller nya bromscylindrar -58

Moderatorer
Post Reply
Ghostrider
Posts: 62
Joined: Wed Jun 15, 2005 7:37 am

Renovera eller nya bromscylindrar -58

Post by Ghostrider »

Håller på att renovera framvagnen Az -58 med enkelverkande cylindrar. Renoverade bromsarna för ca 5 år sedan och bilen har inte rullat sedan dess tyvärr. Men frågan är nu ska man satsa på att fräscha upp/se över originalcylindrarna eller ska man satsa på nytillverkade? Är det markant skillnad någon??
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Renovera eller nya bromscylindrar -58

Post by Lars Bd »

Hur ser de ut som du redan har? Om de verkar ok så borde det räcka med nya packningar för säkerhets skull. Egentligen borde de fortfarande vara i samma skick som vid renoveringen för 5 år sedan eftersom de inte har använts.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Ghostrider
Posts: 62
Joined: Wed Jun 15, 2005 7:37 am

Re: Renovera eller nya bromscylindrar -58

Post by Ghostrider »

Ska kika på dom ikväll. Tänkte bara om någon visste med säkerhet att det blev markant skillnad på cylindrar som är nästan 60 år och nytillverkade.
46-68
Posts: 79
Joined: Fri Jul 27, 2012 9:53 pm

Re: Renovera eller nya bromscylindrar -58

Post by 46-68 »

Är det någon skillnad så skulle jag sätta en flaska bromsvätska på att de från -58 håller högre kvalité!
Det handlar om skicket, är loppen fria från rostporer och friska i övrigt samt packningarna ok så kommer cylindrarna at fungera.
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Renovera eller nya bromscylindrar -58

Post by QV »

Om du ändock river ned bromsarna och byter gummi i dom så byt till Silikon bromsvätska.

Dock så skall allt gummi bytas ut så det är inte bara hjulcylindrarna fram som skall renoveras.

/Jan
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply