Amazon klocka

Moderatorer
Christer
Posts: 6
Joined: Mon Feb 12, 2018 6:31 pm

Re: Amazon klocka

Post by Christer »

Hej. JiGe reparerar inte klockor, men hänvisade till Junggrens Ur & Guld AB i Vara. Klockorna, 2 st, är nu ditsända :)
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: Amazon klocka

Post by Amazon »

Christer wrote: Fri May 17, 2019 6:51 am Hej. JiGe reparerar inte klockor, men hänvisade till Junggrens Ur & Guld AB i Vara. Klockorna, 2 st, är nu ditsända :)
Och resultatet blev bra?
Volvo P1200VB 1958
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Amazon klocka

Post by A-masen »

En annan sak som ofta drabbar mig när jag kollar i min dator och som kanske är gångbart i det här klocksambandet med spruckna glas.
På YouTube får jag ofta upp en reklamfilm om en metod att limma med ett lim som härdas med UV-ljus. Tandläkare har ju gjort detta ett antal år och bilglasmästare har sedan länge kunnat det om bilglaset har spruckit på "rätt" ställe.
Nu är jag inte så mycket för reklam i min dator så jag har inte sett färdigt hela filmsnutten och det kanske sägs några viktiga förbehåll? Men om man tänker till det bästa och fördelaktiga så kanske tekniken med UV-härdning är tillgänglig för "gemene man" och garagemekare? I så fall är det väl bara att hoppas på att det är ekonomiskt överkomligt också? Det går helt säkert att använda på andra områden också som skall limmas och lagas.

Ett tillägg: Här har jag lyckats fånga reklamen om limmet som härdar i UV-ljus: https://pro-review.net/bondic/YT/SE/3/? ... c1EALw_wcB

Och jag lovar och svär att jag har inte det minsta förmån eller ekonomiska utbyte av detta. Jag bara insåg att kännedom om produkten kunde vara något som intresserade den som hade en bilklocka med trasigt glas. Det behöver inte vara trasigt för all framtid (om man skall tro reklamen?)
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: Amazon klocka

Post by Arne »

Jag såg denna snutt ur Mackans Garage på Youtube, det kanske är något som går att använda till att laga klockglas med.

https://www.youtube.com/watch?v=GwL-kGe7HK0
AVG
Post Reply