Ventiler och fjädrar
Ventiler och fjädrar
har ett topplock till b20 som är portat etc ,fjädrarna är gulmärkta,MEN lite rost angripna frågan är om man vågar köra med dom,eller kan man lika gjärna köpa nya orginal fjädrar,jag har ändå inte tänkt varva 7-8000varv,är det någon större skillnad mellan dom gula och dom vanliga fjädrarna?orginal fjädrarna hänger väl med upp till 5000-6000varv eller?
Och ventilspelet,ska det vara samma som orginal när man trimmar eller bör man öka det lite?ventilerna är 46/35.Nya lyftare.
Tacksam för svar
Och ventilspelet,ska det vara samma som orginal när man trimmar eller bör man öka det lite?ventilerna är 46/35.Nya lyftare.
Tacksam för svar
Motsvarande på KM bildelar betalade jag 280kr/8st för Vet ej om han har nån uppsättning kvar.
Volvo 142 -74 / Volvo 242 -84 RC
...
Då var det inte så billigt som jag tyckte
Du har möjligt vis inte nån adress eller tele nummer till Km Bildelar?
Vad kostar gulmärkta fjädrar på Volvo?
Jag hade nog köpt nya fjädrar. men du kan ju putsa dom med lite putsduk, så ser det ju lite trevligare ut ialla fall.
MvH/Ola
Du har möjligt vis inte nån adress eller tele nummer till Km Bildelar?
Vad kostar gulmärkta fjädrar på Volvo?
Jag hade nog köpt nya fjädrar. men du kan ju putsa dom med lite putsduk, så ser det ju lite trevligare ut ialla fall.
MvH/Ola
-
- Posts: 401
- Joined: Sat Mar 13, 2004 8:07 pm
- Location: tromsø ,norge
-
- Posts: 401
- Joined: Sat Mar 13, 2004 8:07 pm
- Location: tromsø ,norge