Träff i Köping?

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
Post Reply
Raggarn
Posts: 378
Joined: Fri May 21, 2004 8:47 pm
Location: Söderköping
Contact:

Träff i Köping?

Post by Raggarn »

Jag undrar bara när det är en årlig träff i Köping vid SVIS lagret. Jag kan nämligen inte hitta den i kalendern (märkligt).
Börjar ju tro att det inte blir något, eller har jag missar nåt?
Hasse
Posts: 82
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:40 pm
Location: Trollhättan
Contact:

Volvomarknad hos SVIS i Köping

Post by Hasse »

Lördagen den 21/5 är den stora vårmarkaden hos SVIS i Köping, SVIS öppnar kl 8.oo

Välkomna
Att renovera en Amazon är att bevara en bit Svensk kulturhistoria
Raggarn
Posts: 378
Joined: Fri May 21, 2004 8:47 pm
Location: Söderköping
Contact:

Post by Raggarn »

Tack Hasse för svaret, trodde nästan att jag missat det.
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Vägbeskrivning

Post by horgalaten »

Hejsan.

Jag hade för första gången :cry: tänkt att åka dit.

Var i Köping ligger det?? Adress eller vägbeskrivning Be och få

Mvh Jörgen
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Raggarn
Posts: 378
Joined: Fri May 21, 2004 8:47 pm
Location: Söderköping
Contact:

Post by Raggarn »

Undrar bara om det är några här på forumet som tänker åka till Köping och inandas en massa gammal nostali. Det brukar ju vara en kul dag och ibland kan man göra ett fynd eller två eller bara gå å titta på saker ifall man hittar nåt (går ju att ta en fika också).

Tänkte också om man ser några utav bilarna som ni har, om ni åker i dom då vill säga, vore kul å se dom speciellt din D52830344 (du får ursäkta om numret inte blev rätt) dinbil skulle va kul å se och andra custom bilar också.

Hade gött! :wink:
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

Svenska volvoklubbar i samverkan
Sjötullsv. 3 73126 KÖPING

gick inte att söka på \"SVIS\" på eniro.. men här e adressen iaf..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

SVIS

Post by D59471 »

D52830344.... kommer tyvärr inte dyka upp med sin bil då träffen ligger mitt under min tentaperiod. Kommer sitta inne med persiennerna nerdragna och plugga! :shock:

Jag har varit där förr, men aldrig med min Amazon. Man brukar kunna köpa roliga saker hos SVIS och de andra som säljer där och träffa en massa folk. Åk dit! :)
JE Jr
Posts: 779
Joined: Sun Feb 01, 2004 4:54 pm
Location: Borlänge
Contact:

Post by JE Jr »

Jag vet inte vart söderköping ligger, men...


Kommer man norrifrån så åker man nästen igenom staden, och när man kommer ner till stoppljusen efter en bro som svänger så svänger man vänster(Som extra säkerhet kan man säga att Volvo/Getrag 4wd ligger mitt emot där man skall svänga!).

Sedan vänster igen direkt på första vägen. Sedan ser man SVIS efter kanske 50 meter...

Jag tänkte att jag skulle dit, men får se om jag åker 140 eller bruksbil.

140:n varvar nå så hemskt så bränsleförbrukningen är väl kanske inte riktigt bra för långkörningar...
//Johan Eriksson
Svart bil: 142DL '68
Gul bil:
142GL '72 (70-tals rally-wannabe)
Raggarn
Posts: 378
Joined: Fri May 21, 2004 8:47 pm
Location: Söderköping
Contact:

Post by Raggarn »

äää är det jag som sagt att jag inte hittar till Köping? tror inte det, jag har åkt ett antal gånger till Köping med brorsan på denna marknad/träff så jag behäver inte någon vägbeskrivning men tack ändå.

Hade gött!
Raggarn
Posts: 378
Joined: Fri May 21, 2004 8:47 pm
Location: Söderköping
Contact:

Post by Raggarn »

Nu har jag vart i Köping och jag måste säga att det blev en lyckad dag. Har länge haft ångest över att jag har vita framstolar men ett svart baksäte och svarta sidor.

Det första jag gjorde när jag kom va att springa på 2 fina framstolar, svarta såklart, och köpet blev nära. Frågade killen vad han skulle ha för stolarna och han svarade att han sålde hela inredningen för 800:- men han kunde dela på det för min skull (fatta! han delade på en SVART inredning!!!)
:D 200:- styck och de blev mina! Köpte därefter banden som sitter under stolsdynan och allt va perfekt.

Image
Post Reply