Grå inredning

Moderatorer
Post Reply
Kenneth Olsson
Posts: 2
Joined: Fri Mar 19, 2004 1:36 pm

Grå inredning

Post by Kenneth Olsson »

Jag har länge försökt att få tag i ett grått framsäte till min röda 4-dörrars sport av årsmodell 62/63. Klädselkoden är 149-226. Flera personer har hört av sig och har säten att sälja. Jag har tittat på några, men dessa har haft en ljusare grå galon. Tyget har dock varit rätt. Samtliga har också varit till 2-dörrars bilar. Vet någon vilka modeller som hade \"min\" klädselkod ? Kanske någon har ett passande säte liggande ? Jag skulle också vara tacksam för endast ett ryggstöd, då ett av mina är utbytt till ett brunt.
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Har du talat med de firmor som håller på med inredningar till Amazon?

Ett tips kan vara att tala med dem på Örebro Argenturaffär, de har tidigare haft NOS klädseldelar i lager. Det har de väl fortfarande men främst mer udda utföranden än de som \"går mest\".

Sedan nytillverkar ju veteranprodukter klädslar. De kan säkert ha koll på olika klädselkoder och utföranden.

Det är väl de tips jag kan ge på rak arm. En annan variant är att ta kontakt med någon annan i klubben som har samma årsmodell/utförande/klädselkod som du. Någon måste det ju finnas. Använd matrikeln.
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Post by hakano »

Men var inte det en hel del år sedan Örebro Agenturaffär sålde av hela sitt lager av NOS klädslar till Veteranprodukter?
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Jag vet att när jag hjälpte en kompis och jagade klädseldelar hade de fortfarande en del delar kvar. Att de sålde hela lagret till VP visste jag faktiskt inte.
Post Reply