högerstyrd

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
4banger
Posts: 3
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:31 pm

högerstyrd

Post by 4banger »

har fått tag i en högerstyrd amazon nu undrar hur ovanliga dom är om det är någonting att renovera eller om man ska plocka delar från den mycket är anorlunda under huven. tacksam för svar :?:
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Som vanligt beror det ju på i vilket skick bilen är, hur mycket tid och pengar du själv vill lägga ned på bilen osv.

Jag har själv varit med om att en garagegranne slaktat en högerstyrd amazon endast för att sälja delar. Inget som jag blev särskilt imponerad av om vi säger så.

Det var ju främst exportbilar till storbritannien som var högerstyrda så vitt jag vet. Ingenting som växer på träd här hemma i Sverige direkt.

Vad är det för årsmodell, utförande (modell/färg?), skick osv?
4banger
Posts: 3
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:31 pm

Post by 4banger »

tack för svaret det är mycket jobb om man skall få den bra så det lutar ått att man plockar ner den . roliga huv gångjärn på den ock en väldigt egen framvangns balk.
JE Jr
Posts: 779
Joined: Sun Feb 01, 2004 4:54 pm
Location: Borlänge
Contact:

Post by JE Jr »

Är det en 58:a?

Det finns annars en högerstyrd 58:a på Torsångs Bilskrot i Borlänge om nån är intresserad! I
nte säker, men jag tror inte den är avförd ur registret heller!
Rost finnes ;)
//Johan Eriksson
Svart bil: 142DL '68
Gul bil:
142GL '72 (70-tals rally-wannabe)
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Börja inte kapa sönder karossen innan du vet ifall någon är intresserad av den. Det finns folk som lagar upp riktiga vrak då de har egenskaper som de är ute efter. En högerstyrd bil kanske inte är det mest eftertraktade, men någon kanske är intresserad? Hör med klubben.

Om den skall totalslaktas, spara högerspecifika delar.

Konstigt att de få högerstyrda bilar som finns skall vara i så dåligt skick och nödvändigtvis gå till slakt. Inte första gången direkt. Jag har även sett en högerstyrd på en bilskrot här i Sthlm som inte var i allt för uselt skick. :roll:
Post Reply