lacka om vinylen? alt. ta bort färgen

Moderatorer
Post Reply
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

lacka om vinylen? alt. ta bort färgen

Post by Rogge »

så här är det.. ngn av de 10 förra ägarna på bilen har lackat om vinylen svart (den var röd innan) och nu efter ca 38 år så har det börjat skavas av och det är alltså röd-svart melerat knappast snyggt.. så jag tänkte på det att antingen lackar man om vinylen igen men då kommer frågorna som hagel:
vilken färg svart eller röd?
vilken typ av färg?

eller så tänkte jag att man tar bort det svarta:
hur gör man det på bäst sätt?

och det tredje alternativet dörrsidor i aluminium
lite race aktigt och ganska fräckt:
vad kostar det då?

tack och hej
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Jag förstår om du tycker att det ser risigt ut när de har målat vinylen med svart (vinyl?)färg som sedan har börjat lossna. Nu minns jag inte vilken årsmodell du har på din bil, men jag skulle helt klart se mig om efter andra inredningsdetaljer. Det skrotas många bilar med hyffsat fina inredningar. Allmänt är det relativt enkelt att få tag på inredningsdelar, i synnerhet om det är röd klädsel du är ute efter.

Att montera aluminium-dörrsidor måste se förjävligt ut i en amazon. Det finns ingenting färdigt att köpa utan du får tillverka dem själv i så fall.

Mitt förslag är därmed att se dig om efter bättre delar till din originalklädsel. Det behöver varken vara dyrt eller svårt att få tag på. Jag tror att du kommer bli riktigt nöjd med en fräsch originalklädsel i bilen.
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

det är en 66:a

jo det låter nog bra.. ska ändå till skroten o köpa stötfångare så..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Post Reply