Dubbla krängningshämmare
Re:
Jag har kollat lite, och det är ett 164-orginal diffhus, men det ser ut att ha varit separerat från drivaxlarna..ergu wrote:Axel: såg att du skrev att du inte visste vad diffhuset på din 164 kom från förnån bil,,
ser likadant ut på min 142-73 och den är det inte bytt axel på vad jag vet
///Erik G
Axel Wall
Re:
hm... det går väll... typ.. inte... så fort... (den gammla är ju död...)ergu wrote: hur går det med din 164a????
näe, jag ska åka och hämta en fin drivlina i morgon, från en audi 200TQ, 4WD alltså och så ska jag väll börja bygga rörram sedan..
Axel Wall
Re:
Blir dubbelt så skoj att bli färdig om massa folk inte vet nått om det hahaAxel wrote:hm... det går väll... typ.. inte... så fort... (den gammla är ju död...)ergu wrote: hur går det med din 164a????
näe, jag ska åka och hämta en fin drivlina i morgon, från en audi 200TQ, 4WD alltså 8) och så ska jag väll börja bygga rörram sedan..
Axel: säj inte att du ska bygga 4wd på 164an?
visst det vore kul o väldigt orginellt men ändå, bakhjulsdriften känns mer volvo tycker jag =)
annars så får du nog ta o lägga på ett kol på den \"nya\" karossen, så den blir klar nån gång och man får se nya uppdateringar på kompressorbygget =) är väldigt nyfiken på det..
hmm, vad kan man säta för kränghämmare på 140in? sitter det nån bak först och främst, måste nog kolla det, sen blir det nog så att jag skaffar en uppsättning till, och bänder dit, den är lite svajig nu, ska även köpa nya dämpare och sänkefjädrar.. nån gång när ekonomin tillåter
visst det vore kul o väldigt orginellt men ändå, bakhjulsdriften känns mer volvo tycker jag =)
annars så får du nog ta o lägga på ett kol på den \"nya\" karossen, så den blir klar nån gång och man får se nya uppdateringar på kompressorbygget =) är väldigt nyfiken på det..
hmm, vad kan man säta för kränghämmare på 140in? sitter det nån bak först och främst, måste nog kolla det, sen blir det nog så att jag skaffar en uppsättning till, och bänder dit, den är lite svajig nu, ska även köpa nya dämpare och sänkefjädrar.. nån gång när ekonomin tillåter
Re:
Rogge wrote:Axel: säj inte att du ska bygga 4wd på 164an?
visst det vore kul o väldigt orginellt men ändå, bakhjulsdriften känns mer volvo tycker jag =)
annars så får du nog ta o lägga på ett kol på den "nya" karossen, så den blir klar nån gång och man får se nya uppdateringar på kompressorbygget =) är väldigt nyfiken på det..
hmm, vad kan man säta för kränghämmare på 140in? sitter det nån bak först och främst, måste nog kolla det, sen blir det nog så att jag skaffar en uppsättning till, och bänder dit, den är lite svajig nu, ska även köpa nya dämpare och sänkefjädrar.. nån gång när ekonomin tillåter
Jo, 4WD och mittmotor... fråga inte hur det ska gå till det löser sig nog...
Den nya karossen får vila medans jag bygger rörram med plastkaross.
Det blir kompressor, påhejjad av ett par fullvuxna turboaggregat i den bilen.
Det är inte krängningshämmare bak på 140. inte 164 heller... 164 har 18mm fram, 140 har 16mm. passar rakt av.
Axel Wall
ja sedär!!
så kan man ju göra med en 164a oxå!1
hehe det kommer nog ta en j*vla tid å få det klart!
men blir det fortf. b30? med tanke på mittmotor? vad är definitioen på mittmotor? att den sitter mellan axlarna?
ok så då får man ta leta upp en 164 kränghämmare till fronten då.. och muttra dit nån överhuvudtaget bak..
sitter det org på 164? eller kan man göra nån patentare som du har gjort?
så kan man ju göra med en 164a oxå!1
hehe det kommer nog ta en j*vla tid å få det klart!
men blir det fortf. b30? med tanke på mittmotor? vad är definitioen på mittmotor? att den sitter mellan axlarna?
ok så då får man ta leta upp en 164 kränghämmare till fronten då.. och muttra dit nån överhuvudtaget bak..
sitter det org på 164? eller kan man göra nån patentare som du har gjort?
Re:
Jo, motorn mellan axlarna, B30 så klart!Rogge wrote:ja sedär!!
så kan man ju göra med en 164a oxå!1
hehe det kommer nog ta en j*vla tid å få det klart!
men blir det fortf. b30? med tanke på mittmotor? vad är definitioen på mittmotor? att den sitter mellan axlarna?
ok så då får man ta leta upp en 164 kränghämmare till fronten då.. och muttra dit nån överhuvudtaget bak..
sitter det org på 164? eller kan man göra nån patentare som du har gjort?
sätt två stycken från 164 fram
nej, som sagt sitter det inte någon bak på varken 140 eller 164.
följ länken för bilder och instruktioner angående byggnation av alla fästen osv... http://164.forum.bilia.se/viewtopic.php?t=57
Axel Wall
ok då vet man vad mittmotor är då=)
kan man ta från vilken 240 som helst??
har tittat på bilderna.. därav att jag frågar om det satt orginal från fabrik.. eller om det bara är att sätta borret i länkarmen
Jo, motorn mellan axlarna, B30 så klart!
oj då blir det knöligt att hitta.. stog en 164a på skroten för ett tag sen.. men den är troligtvis mald till konservburkar för vita bönor nusätt två stycken från 164 fram
nej, som sagt sitter det inte någon bak på varken 140 eller 164.
följ länken för bilder och instruktioner angående byggnation av alla fästen osv... http://164.forum.bilia.se/viewtopic.php?t=57
kan man ta från vilken 240 som helst??
har tittat på bilderna.. därav att jag frågar om det satt orginal från fabrik.. eller om det bara är att sätta borret i länkarmen
Re:
Det är en annan bredd mellan länkarmarna på dom senare 240, tror jag iaf. så kolla det.Rogge wrote:
kan man ta från vilken 240 som helst??
har tittat på bilderna.. därav att jag frågar om det satt orginal från fabrik.. eller om det bara är att sätta borret i länkarmen
bara att borra ja, men tänk dig för så att du inte borrar för nära kanten, och sätt distanser imellan överallt, så att du inte klämmer ihop nått.
Axel Wall
Re:
Dom bara tittade på mina, sa inte ett ord.Rogge wrote:annan bredd? innebär det bredare eller smalare?
ja har man inte distanser så blir nog bes lite sura på en oxå, mne undrar vad dom säger om man kränghämmare bak, men iofs är det väl en säkerhets grej? bättre väghållning = säkrare bil
bredden vet jag inte riktigt... som sagt. men jag fick "massera" mina lite för att dom skulle bli tillräckligt breda. -79 och -80 var det ju som jag monterade.
Axel Wall