KLUBBTRÄFFAR i klubblokalen / Fristad

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
Post Reply
Hasse
Posts: 82
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:40 pm
Location: Trollhättan
Contact:

KLUBBTRÄFFAR i klubblokalen / Fristad

Post by Hasse »

Som många säkert märkte så startade vi i våras med klubbträffar i vår klubblokal i Fristad, dessa träffar har vi sista torsdagen i varje månad mellan kl. 18.oo - 21.oo. Under dessa kvällar så har även Vteranprodukter öppet och givetvis så bjuder vi kaffe & fika dessa kvällar.
Efter semestern så har vi nu också bjudit in övriga Volvoklubbar att besöka oss, det är ju i slutändan dock intresset för våra kära \"gamla\" Volvo bilar som är gemensamt.
Från och med nästa träff den 30/9 så kommer vi även att försöka att någon aktivitet varje gång.
Först ut är Bernt-Olof Schön som kommer och berättar lite om förgasarrenovering och allt man behöver tänka på vid byte till en nyrenoverad förgasare, vi gör också ett \"studiebesök\" i hans garage/verkstad i Fristad där han totalrenoverar en Amazon Combi -69:a, på den har han bytt ut all plåt som brukar rosta på en Amazon och lite till.
På schemat finns också den 28/10 en djupdykning av ämnet inredningar till Amazon. Till detta så tar vi hjälp av Lennart och ev. Micke på Veteranprodukter, vi får lära oss en del tips kring inredningar och innertak.
Så missa inte dessa träffar....

Varmt Välkomna

För mer information ring:
Hasse Lindell
Tel. 0520-92367 / 0520-79133
Att renovera en Amazon är att bevara en bit Svensk kulturhistoria
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Post by hakano »

Hallå allihopa!!

Var är ni?

Lyfter upp den här tråden som snart är ett år gammal men lika aktuell ännu.

Träffarna i klubblokalen har inte upphört...men i kväll verkade det som om folk hade upphört att komma för det var nästintill folktomt.

Varför kan man undra?

Är det helt ointressant med månadsträffar och fika i klubblokalen?

Förstår att många har långt att åka. Problemet uppstår ju i och för sig oavsett var klubblokalen ligger men det finns ändå väldigt många medlemmar i ett normalstort upptagningsområde runt omkring klubblokalen som borde kunna komma en sådan här kväll.

Skall träffarna läggas ner tycker ni?
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Jag har svårt att uttrycka mig angående om träffarna skall vara kvar eller eller läggas ner.

Däremot kan jag påpeka att det är lite långt att åka till Fristad från Stockholm för en kvällsträff. Det blir ju en ganska lokal grej med kvällsträffar i en viss lokal.

Frågan är hur många i \"upptagningsområdet\" runt Fristad som besöker det här forumet... :roll:
Decoy
Posts: 237
Joined: Fri May 06, 2005 11:33 am
Location: Luleå
Contact:

Post by Decoy »

Ännu längre att åka från Luleå :roll: men nästa gång jag är söderöver så skall jag söka upp lokalen. Tråkigt att det är lite folk på träffarna.
Volvo Amazon 2d -66 Grafitgrå BD69790 (Bild 113)
http://www.novaracing.nu/decoysnest/projects/amazonen/
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Re:

Post by hakano »

D59471 wrote: Däremot kan jag påpeka att det är lite långt att åka till Fristad från Stockholm för en kvällsträff. Det blir ju en ganska lokal grej med kvällsträffar i en viss lokal.

Frågan är hur många i "upptagningsområdet" runt Fristad som besöker det här forumet... :roll:
Visst är det så att det är väldigt många som har långt att åka och för dessa människor så blir det kanske ett besök i klubblokalen om man ändå har vägarna förbi vid tillfälle. Annars får man ju helt naturligt stå över.
Det är ju inte dessa medlemmar man undrar över.

S.k. veckoträffar eller månadsträffar vänder sig ju i första hand till de människor som bor inom ett rimligt upptagningsområde runt om träffområdet.

Med tanke på att hela Göteborg med omnejd inte har så långt till Fristad och hela Boråsområdet har ännu kortare avstånd så är det mycket märkligt...det finns ju ett rejält medlemsunderlag inom dessa regioner.
Det finns ju även städer österut så som Ulricehamn och Jönköping med omnejd.

Man behöver ju inte heller besöka det här forumet för att få information om träffarna i klubblokalen. Det står ju i klubbtidningen om dom.
Det har ju dessutom varit en hel del folk på tidigare träffar, som mest kanske uppemot 40-50 personer på en kväll...
I går var det två medlemmar från Amazonklubben som kom in och fikade lite.
En person med en 164:a kom och handlade på Veteranprodukter och ytterligare en person satt i sin Amazon en stund på utsidan och körde i väg utan att ens gå ur bilen och komma in.

Amazonklubben hade en person som "jobbade" och Veteranprodukter hade två personer som "jobbade".
Tre personer engagerade en kväll och det kommer två personer...

Inte verkar det som om det är något medlemmarna vill ha??
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Det verkar ju konstigt.

Ni kanske borde börja med någon form av föranmälan till träffarna via telefon / e-post eller liknande. För på så vis säkra hur många som tänker dyka upp.

Annonsera om det i klubbtidningen och vid klubblokalen på träffarna så att folk vet att de måste anmäla sig.

Hoppas ni får rätsida på problemet. Det är ju helt klart roligast om träffarna kan fortsätta så att klubblokalen \"lever\". :)
Decoy
Posts: 237
Joined: Fri May 06, 2005 11:33 am
Location: Luleå
Contact:

Post by Decoy »

En enkel och billig form av annonsering är via mailutskick, skicka ut ett massmail till samtliga klubbmedlemmar en par veckor innan och meddela att det är på gång en träff, det skulle säkert locka besökare.

Jag tvivlar på att folk inte vill komma utan problemet är snarare att medlemmarna behöver bli påminda om att träffarna fortfarande existerar.
Volvo Amazon 2d -66 Grafitgrå BD69790 (Bild 113)
http://www.novaracing.nu/decoysnest/projects/amazonen/
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Jag har också för långt till dessa träffar men någon enstaka gång måste man acceptera att det inte kommer någon men är det tvärt om måste det till en ändring av något slag, tex mera reklam, annan dag tid eller plats, upphör med träffarna.
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Post by hakano »

Visst är det så att det tar tid innan saker och ting \"sätter sig\" hos folk men det är ändå drygt ett år sedan dessa träffar startades nu, det bör ju inte vara någon nyhet att dom finns. Det står ju i klubbtidningen och på hemsidan (pop-up dagarna före t.ex.), det har skrivits lite artiklar och funnits reklam om träffarna m.m...
\"Alla\" som har varit där tidigare vet ju också om träffarna och genom mun-mot-mun-metoden borde ju budskapet också spridas lite längre.


Föranmälan tror jag inte personligen så mycket på när det gäller såna här mindre \"träffar\". Tanken är ju att det skall vara ett \"öppet hus\" och att man kan komma och gå när man vill under kvällen, så kravlöst som möjligt.
Att föranmäla kräver mer jobb både ifrån medlemmen själv och för de som skall ta emot anmälningarna och min personliga åsikt är att det förmodligen \"skrämmer\" bort de som är tveksamma och vill bestämma sig sent.
Många vill inte boka upp sig för långt i förväg, många kanske rent av kommer på dagen före eller samma dag att det är träff och vill åka lite spontant...

Massutsick av mail hade säkert varit en bra grej om det hade gått att lösa. Jag tror bara inte det finns något speciellt stort register på medlemmarnas e-postadresser...om än något?
Är lite osäker i och för sig men jag tror t.ex. inte jag själv har anmält någon officiell e-postadress till klubben... :?

Nåja...det är väl bara att kämpa vidare.
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

En föranmälan behöver ju inte behöva göras tidigare än senast dagen innan egentligen. Räcker ju med att veta om det tänker dyka upp fler än 2 personer och om man skall hålla med personal.

:)

Men visst, klart att det är roligare på alla sätt och vis om folk kan dyka upp lite mer spontant. Ni får väl pusha lite mer för det i amazonbladet. Mailutskick vore kanske inte så dum idé heller.

Kanske göra ett bildreportage från en dylik träff med stor uppslutning av bilar/folk och posta som reportage i ammizbladet och på hemsidan.

Bara några spontana idéer..
Post Reply