PV-klubbens forum

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Post Reply
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

PV-klubbens forum

Post by Arne »

PV-klubbens forum är en katastrof, dålig aktivitet beror kanske på att det är nästan omöjligt att ta sig in i det för att göra inlägg.
AVG
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Ja, det har aldrig varit någe vidare. Principen att stänga ute \"obehöriga\" från hemsida/forum är ju hur idiotisk som helst. Förstår de inte att det finns PV-ägare som ej hunnit bli medlemmar ännu, och att det finns folk som äger PV-delar som ge gärna annonserar ut trots att de inte är med i klubben? Det är ju så idiotiskt att man bara vill skratta åt det.

Många delar är ju dessutom gemensamma för PV/Duett/Amazon/140 osv. vilket gör det hela ännu dummare. Tror de att de har egenrätt på delarna eftersom de bara låter medlemmar annonsera?
Andreas Madsen
Posts: 37
Joined: Sun Mar 07, 2004 4:43 pm
Location: Malmö

Post by Andreas Madsen »

Varför denna inställning? :roll: Tycker det vore sundare och bättre att sprida \"PV-evageliet\" genom att välkomna allaPV-ägare, vare sig man är med i klubben eller ej?
Vissa kanske vill vara \"lonewolf\" men ända prata PV med andra ibland?
Konstig inställning tycker jag, borde ju inte göra klubben större direkt..
Daggis
Posts: 109
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:27 pm

Post by Daggis »

Jag har själv en PV men är självklart i Amazonklubbens forum. Här finns det aktivitet och mycket intressant att läsa. De flesta delarna är ju gemensamma med en 544 65:a. Det verkar vara klart \"gubbigt\" i PV-klubben. Ett forum för trimmad motor t ex är otänkbart för dem.
PeddaIndian
Posts: 66
Joined: Sat Jul 24, 2004 10:15 pm
Location: Skeppshult
Contact:

Post by PeddaIndian »

jag har åxo en PV544 -62 och jag håller med om att det verkar lite gubbigt på pv-klubbens forum och problem att skriva inlägg!
Men jag har gick med i klubben i fredags kväll!
tycker vi *ALLA* med pv borde skicka in och säga till dem att ha ett forum öppet för alla med PV/DUETT!
mvh.Peter
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Post by Arne »

Jag har varit medlem i PV-klubben sen 1978 och påpekat hu värdelöst forumet där är, men det tycks inte hjälpa trots att det är så många som är missnöjda med forumet. Detta kan i förlängningen betyda att många medlemmar tappar intresset mer eller mindre för klubben. Tyvärr inser inte styrelsen i PV-klubben detta. :evil:
AVG
PeddaIndian
Posts: 66
Joined: Sat Jul 24, 2004 10:15 pm
Location: Skeppshult
Contact:

Post by PeddaIndian »

Någon borde knåpa ihop en liten *text* och lägga ut här på amazon-klubbens forum så alla som vill ha ett nytt forum på pv-klubben kunde kopiera o mejla till dem så dem förstår!! För får dem in ett antal 100 mejl om att vi Pv-freak vill ha ett nytt forum *likt* amazon-klubbens så borde dem väl fatta det.....eller vad tror ni?? Hoppas kan vi juh alltid göra.....det är juh vi yngre som kommer till att ta över dessa fina bilar för de gamla gubbarna stryker juh med i sinom tid ändå*hehe* :lol:
//Peter
andersson
Posts: 104
Joined: Sat Jul 09, 2005 7:06 pm

Post by andersson »

äger själv en 544 och en 444 och tycker detta forum är kanon..snabba svar av duktigt folk..kul att vara inne på ett forum som funkar perfekt..
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

PV folket bör göra reklam för det gamla pv-esboard forumet och även använda det så kanske pv klubben inser att deras påhitt med inloggning inte är så bra.
Thomas
Posts: 342
Joined: Tue Oct 19, 2004 9:32 am

Post by Thomas »

Pv är roliga bilar. troligen blir min nästa bil en pv med delade rutor. Original såklart :D
Men att det ska vara så krångligt att få svar på frågor i deras forum är ju hutlöst!
Ägare av en röd och halvrisig Volvo 131341 T - Bil nummer 219 i årgång -70 - Då registrerad som: BD 72353
Post Reply