Nån som har använt biltemas underredsmassa???
-
- Posts: 222
- Joined: Sun Oct 02, 2005 7:30 pm
Nån som har använt biltemas underredsmassa???
Jo.. som rubriken lyder, har någon använt biltemas underredsmassa som man sprutar på med tryckluft?? sprutade på skiten imorse vid 11 och sen dess har den stått i garage där det är ca 15 grader varmt.. men nu efter 8 immar så är den fortfarande så kladdig att man när man tar på den får den på fingrarna:( nån som vet om det ska toka mera?
tacksam för snabbt svar!!!
tacksam för snabbt svar!!!
-
- Posts: 222
- Joined: Sun Oct 02, 2005 7:30 pm
-
- Posts: 222
- Joined: Sun Oct 02, 2005 7:30 pm
Underredsmassa
Jag har använt biltemas underredsmassa ibland och det brukar ta några dygn innan den torkar även i rumstemperatur. Den är då klibbig men man blir inte kladdig av att ta i den.
//Fredrik
//Fredrik
-
- Posts: 222
- Joined: Sun Oct 02, 2005 7:30 pm
jag sprutade min 245 för några veckor sen med biltema underredsmassa..jag lät han torka ute över helga sen körde brorsan med den på måndag och då var väl massan lite mjuk än men ytan hade ju torka så det fasnade ju inge dret på. Den behöver nog en 2-3 dar på sig att torka beroende på hur tjockt skikt man har lagt.
-
- Posts: 222
- Joined: Sun Oct 02, 2005 7:30 pm
-
- Posts: 497
- Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm
Re:
Det kan inte stämma. Det finns inga rostfria Oplar i hela världen. Och det trots att de inte ens används i trafik utan bara står och väntar på reparation.nokia9902 wrote:köper alltid biltemas linolja mycke miljövänligare o hälsosammare har sprutat vardags bilen ett antal år med det =ingen rost under(Opel)
edit: Jo, det lär ju finnas en rostfri Opel på museum i Malaysia. har jag hört.
-anglofil-
Jag vill påstå att det inte finns en enda rostfri bil i hela värden.
Och det pga att jag hittat rost på en SAAB 900 som gått från tillverkningsbandet och ut till \"uppstälningsplatsen\" där den stått en tid?
sen in i \"krockhallen\" där den krocktestas. sen ut igen och sen till en skrot där jag har jobbat.
Jag har sen kapat ut en bit av bakpartiet på en kunds bejäran och hittat början till rost i en plåtskarv. En plåtskarv som finns på alla bilar idag.
så att rostskydda på insidan redan på en ny bil är inte fel bara man gör det sedan rostskyddsgarantin gått ut för annars så gäller inte den.
Och det pga att jag hittat rost på en SAAB 900 som gått från tillverkningsbandet och ut till \"uppstälningsplatsen\" där den stått en tid?
sen in i \"krockhallen\" där den krocktestas. sen ut igen och sen till en skrot där jag har jobbat.
Jag har sen kapat ut en bit av bakpartiet på en kunds bejäran och hittat början till rost i en plåtskarv. En plåtskarv som finns på alla bilar idag.
så att rostskydda på insidan redan på en ny bil är inte fel bara man gör det sedan rostskyddsgarantin gått ut för annars så gäller inte den.
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/