Hur många bussningar till bärarm?

Modifierad fram och bakvagn samt icke original hjul. Moderatorer
Post Reply
Nybörjaren
Posts: 45
Joined: Sat May 21, 2005 4:00 pm

Hur många bussningar till bärarm?

Post by Nybörjaren »

Jag har den äldre typen av bakaxelupphängning och ska till å byta samtliga bussningar i samband med ett byte av bakaxel. Min fråga är hur många bussningar det ska sitta vid det främre bärarmsfästet (bärarm till kaross)? Enligt alla sprängskisser som jag har undersökt ska det vara två - en framför och en bakom plåtfästet. Jag blev därför ganska så förvånad när jag på min bil hittade två bussningar framför och en bakom fästet! :? Det ser dessutom ut att sitta en \"skålbricka\" mellan dessa två främre bussningar. Hur ska det se ut på riktigt. Någon som kan förklara eller har en bild att visa med?

Tack på förhand.
Ronny S
Posts: 256
Joined: Mon Mar 29, 2004 8:46 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by Ronny S »

det sitter en skålbricka fast på bärarmen,efter den bussning,bricka,kaross,bricka,bussning,bricka,mutter.
urflippad-65a
amazon trike
cheva subba-79 med volvo TD40
Amazon hgv-67
husqvarna 118cc-51
hynda xr 600 grusvägsmassör
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Post by Arne »

AVG
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Stödbrickorna för bussningarna har en tendens att rosta bort. Dom är fastpunktade med 2-3 punktsvetsar och sitter ju ganska utsatt. Det samlas skit runt dem som binder upp fukten och de rostar bort.

Man kan köpa nya brickor och svetsa dit och det rekommenderas!

Utan brickorna blir bakvagnen inte alls vad den borde vara original. Och med tanke på hur risig bakvagnsupphängning Amazonen har original så kanske du inser att dom behövs! :)
Post Reply