frågor om röda back ljus
frågor om röda back ljus
tja jag funderar på att setta hel röda back ljus glass och undrar om det är svårt min bil är en 64:a och det jag skulle vilja ha i sona fal är röda med kromet runt. fast jag vet inte det kanse inte passar för jag har hittat såna glass på marknader men det är inte samma hål mönster så om det går och ficksa det så blir jag glader:P mvh mille
Re: frågor om röda back ljus
Du vill alltså ha orange blinker,helrött bromsljus och helrött backljus??Förstår jag dig rätt??mille wrote:tja jag funderar på att setta hel röda back ljus glass och undrar om det är svårt min bil är en 64:a och det jag skulle vilja ha i sona fal är röda med kromet runt. fast jag vet inte det kanse inte passar för jag har hittat såna glass på marknader men det är inte samma hål mönster så om det går och ficksa det så blir jag glader:P mvh mille
Buick Skylark 2dr HT 1963
Projektet på olika forum
Projektet på olika forum
nä jag menar så här + kromet runt http://tinypic.com/jr4085.jpgAmazon_V8 wrote:Du vill alltså ha orange blinker,helrött bromsljus och helrött backljus??Förstår jag dig rätt??mille wrote:tja jag funderar på att setta hel röda back ljus glass och undrar om det är svårt min bil är en 64:a och det jag skulle vilja ha i sona fal är röda med kromet runt. fast jag vet inte det kanse inte passar för jag har hittat såna glass på marknader men det är inte samma hål mönster så om det går och ficksa det så blir jag glader:P mvh mille
Aha ok.mille wrote:nä jag menar så här + kromet runt http://tinypic.com/jr4085.jpgAmazon_V8 wrote:Du vill alltså ha orange blinker,helrött bromsljus och helrött backljus??Förstår jag dig rätt??mille wrote:tja jag funderar på att setta hel röda back ljus glass och undrar om det är svårt min bil är en 64:a och det jag skulle vilja ha i sona fal är röda med kromet runt. fast jag vet inte det kanse inte passar för jag har hittat såna glass på marknader men det är inte samma hål mönster så om det går och ficksa det så blir jag glader:P mvh mille
Jag vet inte om det skiljer mellan -70 årsmodell och -64 som du har.Men på min -70: var kanten som reflektorn är skruvad i tvungen att förstoras så att själva hålet i skärmen blev mindre eftersom reflektorn till dom helröda glasen är mindre änn en reflektor till dom trefärgade glasen som sitter där original.
Det finns väll två olika helröda glas,kan vara så att det finns två stycken sorters reflektorer också en gammal version av de helröda lysena samt en nyare.
Det smidigaste som kräver minst ombyggnad är att ta en reflektor från dom trefärgade glasen och borra nya hål så att dom helröda glasen passar och då slipper du bygga om kanten i skärmen.Själva kromsargen klämmer du ju fast mellan reflektorn och glaset som det är original.
Jag har ett par nytillverkade i kartong helröda glas samt reflektorer till dom men dom är inte till salu.Jag köpte glasen billigt på GCP när dom har sin årliga träff och sen ett par begagnadee reflektorer och fixade till.
MVH Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963
Projektet på olika forum
Projektet på olika forum
Re:
okej vad bra ska snart på en marknad så det fis säker därAmazon_V8 wrote:Ok då är det ju smidigt,bara borra nya hål i reflektorn och muttra dit glasenmille wrote:ok jo jag ska ha dom refläkterna som siter på i dag det är bara glasset lr jag ska byta
/Micke
gå in på vilken stylingbutik eller större bildelsbutik som helst och köp en röd toningsspray till bakljus. kostar typ 60:- eftersom den är som en färjad klarlack blir glasen även som nya se bara till att lägga flera lager och lika många på bägge för att få samma nyans.
så gör ju alla keps-nissar med sänkta 740s
Re:
jo det går ju att göra men jag köpper nog färdiga för det blir nog best:p men tach en då för tippsetG-sson wrote:gå in på vilken stylingbutik eller större bildelsbutik som helst och köp en röd toningsspray till bakljus. kostar typ 60:- eftersom den är som en färjad klarlack blir glasen även som nya se bara till att lägga flera lager och lika många på bägge för att få samma nyans.