Uppdatering av medlemmar

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Post Reply
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Uppdatering av medlemmar

Post by horgalaten »

Jag har märkt att det finns MÅNGA medlemmar som är registrerade men bara en bråkdel skriver i det.

Det kanske, observera Kanske, finns många medlemmar som inte är aktiva eller kanske rent av glömt användarnamn eller så....

Det kanske skulle skickas ett mail till samtliga att en uppdatering ska ske och om man fortfarande är intresserad av att finnas kvar på forumet.

Det är bara en idé som sagt. Kanske är något.

Mvh Jörgen
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Alla användare med oseriösa hemsidor ska numer vara borttagna och det finns egentligen inget krav på att man måste vara aktiv.
Det är dessutom svårt att veta om användaren besöker forumet bara var 6:e månad och bara läser då, han hinner inte se ett PM innan en borttagning och alla har inte angett e-post.
Därför ser jag nu ingen anledning att ta bort passiva medlemmar, men det kan ändras om något vettigt argument finns.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Det där brukar variera ganska friskt. Men jag kan hålla med om att förhållandet mellan registrerade och aktiva medlemmar här är lite väl stort.

Vet inte om det beror på högt antal \"phpBB\"-botar som reggar sig (med oseriösa syften) eller om vi bara har väldigt lågt antal aktiva.

På andra forum med 3-4000 st medlemmar som jag besöker är det iaf. ca 1000st aktiva varje månad.

Hur som helst är det nog inte mycket att göra åt saken mer än att ta bort rena skräpanvändare. Men även där kan det vara svårt att hitta alla.
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Definera \"en skräpanvändare\".
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

En användare som registreras av ett \"script/dator\" som snurrar runt på phpBB-forum på nätet och skapar oreda.

De registrerar användare och letar kryphål i forumkoden för att kunna ta över forumet och lägga upp en porrsida eller liknande istället.

Ett bra sätt att undvika den sortens \"användare\" är ju att införa vattenmärke vid registreringen. Det kanske redan gjorts?

Sista utvägen är väl att låta en admin godkänna varje ny användare, men det ansvaret vill inte jag ha.
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re:

Post by Lars Bd »

D59471 wrote: Det kanske redan gjorts?
Ja för någon vecka sedan.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Post by horgalaten »

Har \"NI\" någorlunda koll på hur många av forumets medlemmar som är aktiva. Det hade varit kul att veta.

Mvh Jörgen
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Studera medlemslistan.
Det beror på vad du menar med \"aktiva\".
Forumet 1150 medlemmar totalt och 288st som skrivit 10 inlägg eller mer 128st som skrivit 30 eller mer och 35st som skrivit mer än 100 inlägg.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

men jag tror att det är många som är medlemmar bara för att! och andra som är det för att de bara ville ha svar å en fråga!
så det är ju inget jättestort forum om volvos snyggaste modell :D

btw 3 medlemmar över 1000 inlägg o snart 4st
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re:

Post by Hasse63 »

Rogge wrote:det är ju inget jättestort forum om volvos snyggaste modell :D
Hoppas du skojar nu Rogge :wink:
Jag tycker då att den är den snyggasre modellen någonsin :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

hasse29 wrote:Hoppas du skojar nu Rogge
Jag tycker då att den är den snyggasre modellen någonsin
japp jag skojar! men jag tycker faktiskt att Chevy Bel Air -57 är snyggare med amazonen är lätt med på topp 3 :lol:
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Sture Swedberg
Posts: 156
Joined: Tue Aug 17, 2004 8:04 pm
Location: Varberg

Post by Sture Swedberg »

Det går väl inte att undvika tokfransar helt men som relativt ny medlem får jag lov att säga att jag haft mycket både nytta och glädje av inläggen på forumet.
Det mesta verkar seriöst och även om många frågar om högst elemetära ting får vi komma ihåg att \"alla är vi barn i början\".
Jag vill ge beröm åt er som tjatar på, rätt som det är kommer det ett guldkorn. Många av er har gedigna kunskaper som vi andra gärna delar och har nytta av. Trots allt handlar det ju om en hobby som ständigt drar till sig nya medlemmar och Gud förbjude att vi blir dumhögfärdiga och dryga. Många läser säkert också visdomsorden men svensken är lite blyg och vill inte gärna sticka ut.
Ni som sköter det här gör ett utomordentligt jobb och har säkert omdöme att sortera bort direkta tokigheter.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Kloka ord du skrev Sture :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Post Reply