http://www.gcp.se/
Klicka på kataloger, välj en den bilmodell du vill kika på under menyn på den nya sidan. Sedan får du upp innehållsförteckning över katalogen och väljer avsnitt, sen bläddrar du med \"Nästa\" och \"Föregående\" knapparna. Det faller nog på plats när du surfat in på GCP's sidor och testat lite.
Pris för en P1800 axel? Dyrt! Tillgång/Efterfrågan styr prisnivåerna och någon vidare tillgång på P1800-delar är det inte.
Däremot vet jag inte hur pass mycket som egentligen skiljer på axlarna. Kika på sprängskisserna så ser du.
240 bakaxel på amazon
1800 delar
Tjenare
P1800 fick skivbromsar bak 1970, axeln hette m30. Samma infästning som sena amazoner. Har ev. en axel till salu. För att få det \"nya\" bultmönstret fram räcker det med att skaffa framhjulsnav från en 1800 1970-73.
/Mattias
P1800 fick skivbromsar bak 1970, axeln hette m30. Samma infästning som sena amazoner. Har ev. en axel till salu. För att få det \"nya\" bultmönstret fram räcker det med att skaffa framhjulsnav från en 1800 1970-73.
/Mattias
Re:
Infästningen skiljer mellan 1800/Amazon så själva balken är unik för 1800.D59471 wrote:tidiga P1800 har samma framvagn som Volvo Amazon
Balkens infästning
Jo infästningen är det enda som skiljer men eftersom det skiljer så är det inte samma framvagn.
På tidiga årsmodeller av P1800 är det det! men frågan är om det fanns skivor bak på tidiga P1800, eller om det kom med det nya bultmönstret... det är nog bäst du kikar på P1800klubbens hemsida om det finns nån lista över årsmodellernas ändringar!
//Johan Eriksson
Svart bil: 142DL '68
Gul bil: 142GL '72 (70-tals rally-wannabe)
Svart bil: 142DL '68
Gul bil: 142GL '72 (70-tals rally-wannabe)