Originalsäten

Moderatorer
Post Reply
Fender King
Posts: 113
Joined: Thu Apr 15, 2004 10:13 pm

Originalsäten

Post by Fender King »

Kan man genom veteranprodukter köpa nya (kopior) av framsätena? Det sitter halvsjaskiga av typ 65 i min 62a. Bak är det dock original, med en sorts läckra ventilationshål i soffan där \"myggnätet\" är tämligen förintat.
Det finns helt otroligt läckra grejor på dessa bilar om man tittar närmare. Jajamän.
Är det föresten någon som har tips på passande bilklädslar till dessa ljuva fordon?
Med hopp om solvarm asfalt utan salt. Hälsningar från Hälsingland genom Håkan som helst kör Amazon Combi -62.
Original 4-växlat är bäst!
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Veteranprodukter nytillverkar klädseldetaljer till de flesta amazonmodeller. Det som kan vara kinkigt är vissa udda färger på klädseln och utföranden som inte fanns i särskilt stor utsträckning under produktionen. De utförandena av klädslarna har ej nytillverkats av ekonomiska skäl (liten efterfrågan).

Varför vill du ha en annan bilklädsel i bilen? Syftar du på överdragsklädsel eller? Sy en själv i så fall eller köp en tidstypisk genom nån av reservdelsfirmorna eller på närmsta veteranmarknad/volvomarknad.
Fender King
Posts: 113
Joined: Thu Apr 15, 2004 10:13 pm

Överdrag

Post by Fender King »

Det var överdragsklädsel jag tänkte på, med bra passform och utseende. Ena stolen har en mindre reva i sätet. At sy själv klarar jag inte alls. Blir väl kanske dyrare än att köpa färdigt om man skulle försöka. För övrigt tycker jag att jag sitter bättre i den här gamla bilen än i 945 classicen. I alla fall blir jag inte trött i gasbenet lika fort.
Med hopp om solvarm asfalt utan salt. Hälsningar från Hälsingland genom Håkan som helst kör Amazon Combi -62.
Original 4-växlat är bäst!
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Bäst blir det nog med en äldre överdragsklädsel. Kolla om inte reservdelsfirmorna nytillverkar även överdragsklädslar.

Kolla under avdelningen \"Övrigt\" och sen tråden om \"Länkar\" så hittar du webadresser till många reservdelsfirmor...
Post Reply