backljus

Moderatorer
Post Reply
richard
Posts: 38
Joined: Mon Feb 16, 2004 8:21 am
Location: Järfälla

backljus

Post by richard »

Hej! Har under pågående renovering upptäckt att sladden till växellådans backljuskontakt saknas. Dessutom stämmer inte färgerna på sladdarna från backljusreläet med elschemat. Vilken väg skall sladden ta från reläet till växellådan? Går den via kupén eller går den direkt från motorrummet till växellådan?
Kan ju tillägga att tidigare ägarre bytt säkringsdosa till en modernare och att hela elsystemet verkar vara hemmasnickrat. Men någonstans måste jag ju börja att nysta så jag får väl börja med backljuset...
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Sladden tar vägen från reläet längs med de andra kabelstammarna på torpeden (under rattstången bort mot värmepaketet) och slinker sen in bredvid sprängkåpan i kardantunneln till lådans anslutning.

Jag tror att kabeln ligger utanpå kabelstammarna, men den kan eventuellt slinka in i en av stammarnas höljen för att sedan ta sin egen väg efter värmepaketet in i kardantunneln.

In i kupen skall den i alla fall inte.
richard
Posts: 38
Joined: Mon Feb 16, 2004 8:21 am
Location: Järfälla

Post by richard »

Tack! Då ska jag se om jag kan lokalisera var sladden har tagit vägen när jag kommer hem ikväll.
Fender King
Posts: 113
Joined: Thu Apr 15, 2004 10:13 pm

Det lyser så fint

Post by Fender King »

Upptäckte till min förvåning att jag har funkande backljus på den \"nya\" -62 combin. Var det standard eller är det efterfixat. I fronten på bilen som härstammar från Flen sitter ett Amazonklubbenmärke, så den har nog fått en del omvårdnad.
Med hopp om solvarm asfalt utan salt. Hälsningar från Hälsingland genom Håkan som helst kör Amazon Combi -62.
Original 4-växlat är bäst!
Post Reply