Jag blev en BD 72353
-
-
Jag försökte med riksarkivet och provade att söka förrut också, men jag fick inte fram det ursprungliga. Jag beställde dock alla dokument som fanns, det var en mycket intressant läsning. Första ägare köpte bilen i Markaryd (elände) aug 1970 och hans arbete var chaufför! Han måste ha valt bilen med omsorg!!! Han hade bilen 1år innan ägarbyte. Då var det en kvinna som körde bilen i tre år tills den blev avställd. Något år senare monterades kula på bilen, besiktnings pappret fanns med. Sedan bytte bilen ägare 1988. Då togs den upp till Sjulsmark i Luleå/Piteå området. Där fick den stanna tills i fjol då jag köpte den. Jag blir alltså fjärde ägare på bilen.
I papprena som jag beställde stog regnummret som bilen hade från början. Eftersom det bara fanns 7 papper på min bil beställde jag alla.
I papprena som jag beställde stog regnummret som bilen hade från början. Eftersom det bara fanns 7 papper på min bil beställde jag alla.
Volvo Amazon 1970 Mellanblå 99
För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen
landsarkivet?
Vad är det man behöver veta för att hitta åt bilen på landsarkivet? Jag vet att min kommer från Örebro och vilket datum den ställdes på, räcker det?
Ägare till en röd och vit Duett -60, samt glad passagerare i en grafitgrå Amazon - 66
Nu har jag änligen beställt de papper somf inns om bilen också så att jag kan luska ut de flrsta ägarna (det tog bara ett år )
Tyvärr fannd et bara ett papper att få, ett registreringsbevis. Jag hade gärna velat ha besiktningspapper med mer...
Finns det fler ställen man kan söka på?
Tyvärr fannd et bara ett papper att få, ett registreringsbevis. Jag hade gärna velat ha besiktningspapper med mer...
Finns det fler ställen man kan söka på?
Ägare av en röd och halvrisig Volvo 131341 T - Bil nummer 219 i årgång -70 - Då registrerad som: BD 72353
-
-
AC, då har den varit i Västerbotten!! när jag beställde kostade det 10krst. Min hade 6 papper på sig, Två ägarbyten, två avställningar och en dragkrokgsregbes.
Antalet papper är helt enkel hur mycket som hänt med bilen i fråga.
Antalet papper är helt enkel hur mycket som hänt med bilen i fråga.
Volvo Amazon 1970 Mellanblå 99
Re: landsarkivet?
Det du behöver är chassienumret, bilens fabrikat och har du det gamla regnumret så ta med det också.Osterberg wrote:Vad är det man behöver veta för att hitta åt bilen på landsarkivet? Jag vet att min kommer från Örebro och vilket datum den ställdes på, räcker det?
AVG
-
läste någonstans att när de hade slut på reg nr i stockholm så satte de dit ett extra A altså AA för att kunna använda numren igen.
Själv hade man 3 papper på sin egen bil och de gamla reg nr var U15720.
ska åka till landsarkivet och se om ja hittar mer info..spelar det någon roll vilket arkiv man åker till? ifall bilen hör till ett annat?
och tack vare Arnes lista fick ja fram att den gick i västmanlands län
Mvh Daniel
Själv hade man 3 papper på sin egen bil och de gamla reg nr var U15720.
ska åka till landsarkivet och se om ja hittar mer info..spelar det någon roll vilket arkiv man åker till? ifall bilen hör till ett annat?
och tack vare Arnes lista fick ja fram att den gick i västmanlands län
Mvh Daniel
Old volvos never die - they only go faster:D U15720