Bromtrycket bara ökar
Bromtrycket bara ökar
Har en 68:a där bromstrycket bara ökar hela tiden. Tog bort servon och det fortsatte, renoverade huvudcylindern och det fortsatte igen. Alla hjulen ligger på och jag tar mig inte en meter längre. Pedalen står i högsta läge och det känns verkligen att det är högt tryck i systemet.
-
- Posts: 154
- Joined: Tue May 03, 2005 7:19 pm
- Location: Robertsfors
Har du kollat så det finns ett spel på pedalen när du släppt upp den helt?? Om de ligger på minsta lilla på bromscylindern så kan den täppa för evakueringen.
Har varit med om det en gång men inte på en amazon.
Dessutom har jag en gång vid renovering råkat sätta en bricka mellan kolven å låsringen längst bak (fast brickan skulle inte va där) å då uppstod samma problem..
eller de kanske är att evakueringen är tät..
Har varit med om det en gång men inte på en amazon.
Dessutom har jag en gång vid renovering råkat sätta en bricka mellan kolven å låsringen längst bak (fast brickan skulle inte va där) å då uppstod samma problem..
eller de kanske är att evakueringen är tät..
I bromsslangar kan det bli en \"bakventil\" när de är gamla och slitna så trycket stannar kvar och bromsen ligger då på.
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
-
- Posts: 154
- Joined: Tue May 03, 2005 7:19 pm
- Location: Robertsfors
Re:
Jo de ha hänt mej på ett par bilar men då brukar de va bara ett hjul.. I de här fallet verkar de va alla hjul, å då känns de väl lite som huvudbromscylinder problem... eller????Hasse63 wrote:I bromsslangar kan det bli en "bakventil" när de är gamla och slitna så trycket stannar kvar och bromsen ligger då på.
Huvudcylindern borde det vara, lossa bromsröret på huvudcylindern och kolla om bromsarna släpper taget så kan du utesluta eller veta att det är huvudcylindern.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
testat igen
Har nu pallat upp bilen, broms-servon ligger forfarande på hyllan, tagit bort locket på huvudcylindern samt lossat på pedalen. Bromsade ett par gånger och nu ligger framhjulen på bra, bakhjulen ganska lite. Har läst alla råd och ska nu koppla bort röret till huvudbromscylindern för att se om trycket släpper. Det är väl det sista jag kan göra eller? Funderar på att byta huvudcylinder, igen. Tack för alla snabba var.
Lars hade rätt
Tack, ditt tips var det sista jag testade. Bytte huvudbromscylindern och stoppade dit en från ett vrak. Har nu åkt runt och bromsat och mått bra. Åter igen, Tack för alla svar.
Re:
Det är ju klart att det är det sista... för sen är man ju färdig!Micke_932 wrote:Det är ALLTID det sista man kollar som är problemet... precis som att sista skruven alltid är den som ska jävlas....
/janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.