Renovering av styrningsleder

Från koppling till drivaxel. Moderatorer
Post Reply
fredand44
Posts: 99
Joined: Tue Feb 24, 2004 9:26 am
Location: Sweden\\Lidingö

Renovering av styrningsleder

Post by fredand44 »

Hej!
Jag håller på att renovera styurningen på min amazon 65:a, och detta inlägg kanske inte riktigt platsar här.

Just nu håller jag på med parrallellearmarna, tror det heter så som finns att beskåda på:

http://www.gcp.se/catalog/P120_P130_P22 ... ge_017.gif

Men nu är frågan, går det att demontera bort gummikuddarna på gängtapparna eller är det bar dumt att försöka sig på det. Kan det vara bättre att investera i nya?

Jag har nu putsat upp dem med vinkelslip och axialborste, men det är lite knepigt just runt gummidetaljerna för att inte skada dem.

Stort tack för kommentarer.

Mvh

Fredrik
Mvh
Fredrik Andersson
bjørn bakke
Posts: 401
Joined: Sat Mar 13, 2004 8:07 pm
Location: tromsø ,norge

Post by bjørn bakke »

får du kjøpe nye???????ja du kan pille dem bort,det burde gå bra.du kan bruke vinkelslip med stålbørste,finnes d.BRUK VÆRNEBRILLER å hansker,å sort arkanol,som grunning,ser org ut :lol:
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Sålänge de inte glappar går det ju att renovera dem fint. Att putsa dem med vinkelslipen och stålborsten går ju alldeles utmärkt. Fördelen är att det kyler så pass väl att materialet aldrig värms upp ordentligt. Blästring och liknande kan ju annars skada detaljer i styrinrättningen (kulleder, stag osv).

Kan du inte bara tvätta ur allt fett och pilla bort gummidetaljerna? De sitter väl fast med någon form av ring va?
Post Reply