trimmtopp

Moderatorer
JE Jr
Posts: 779
Joined: Sun Feb 01, 2004 4:54 pm
Location: Borlänge
Contact:

Post by JE Jr »

M!
Sen är det bra att fila upp under ventilen så övergången från kanalen blir fin också!

Fräsa säten bör man väl alltid göra om man byter styrningar, eller??
//Johan Eriksson
Svart bil: 142DL '68
Gul bil:
142GL '72 (70-tals rally-wannabe)
bjørn bakke
Posts: 401
Joined: Sat Mar 13, 2004 8:07 pm
Location: tromsø ,norge

Post by bjørn bakke »

JA, du kan skifte styringene i b18 topp til å passe b20 ventiler,
www kgtrimmning.se(com) tlf 046 202270....men husk at forbrenningsrommet er bare 84mm langt,for store ventiler er det ikkke plass till. USIKKER :?: :?: :sett bort jobbet til noen som kan dette! :idea:
Goofy
Posts: 192
Joined: Fri Mar 05, 2004 9:21 pm

Re:

Post by Goofy »

bjørn bakke wrote:JA, du kan skifte styringene i b18 topp til å passe b20 ventiler,
www kgtrimmning.se(com) tlf 046 202270....men husk at forbrenningsrommet er bare 84mm langt,for store ventiler er det ikkke plass till. USIKKER :?: :?: :sett bort jobbet til noen som kan dette! :idea:
funderar på 42 eller 44 insug och 37 ut, det ska väl inte vara några problem om man byter styrningar och fräser nya säten, det är väl inte så svårt :roll: lr är det något mer att tänka på :?:
Amazon 69:a kombi mörkblå
Motorer MED sug-turbo suger :)
Goofy
Posts: 192
Joined: Fri Mar 05, 2004 9:21 pm

Post by Goofy »

Har nu funderat ett tag fram och tillbaka och kommit fram till att det får bli 42mm insugsventiler istället för 40mm, och sedan orginal 35mm utblås, så slipper jag göra allt för stora förändringar i toppen, jag vet ju som sagt inte om skiten kommer att fungera överhuvudtaget, och då är det ju dumt att lägga ner en massa pengar på att få i större ventiler mm
Amazon 69:a kombi mörkblå
Motorer MED sug-turbo suger :)
bjørn bakke
Posts: 401
Joined: Sat Mar 13, 2004 8:07 pm
Location: tromsø ,norge

Post by bjørn bakke »

ingen problemer,kan jøres,KG har styringer,men det kan bli trankt i kanten på forbrenninsrommet,les dåli effekt,selv med større ventiler....uansett bytt heller exosventilen,det er der plomberingen sitter :oops:
Goofy
Posts: 192
Joined: Fri Mar 05, 2004 9:21 pm

Post by Goofy »

Björn, så du menar att jag bör montera större avgas-ventiler oxå?, lr räcker det med att ta upp kanalerna lite mer?
Amazon 69:a kombi mörkblå
Motorer MED sug-turbo suger :)
Post Reply