Karosseriverktyg

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Karosseriverktyg

Post by Amazon_V8 »

Tjena
Det är så att jag har fått en buckla på min bil orsakat av en snöröjande traktor.Eftersom bilen inte direkt är i överdrivet utställningskick så ville inte försäkringsbolaget betala ut mer änn 500 spänn i ersättning.Jag tyckte det var för lite och föreslog att de skulle betala allt material och verktyg jag behövde för att själv knacka ut bucklan samt lite extra för arbetet och det går dom med på.Så det jag behöver är lite tips om schyssta karosseriverktyg typ hammare mothåll av bra kvalitet,inget från Feltema då jag personligen bara har dåliga erfarenheter av dom,samt att jag vill att grejerna ska hålla längre änn ett halvår.

Ändrar:Kanske skulle tillägga att min bil är helt oförsäkrad,obesiktad och avställd.Det är trkotorns försäkringsbolag som får stå för fiolerna eftersom han var 100% vållande till skadan.


MVH Micke
Last edited by Amazon_V8 on Sat May 08, 2004 10:45 pm, edited 1 time in total.
Mattias Martinsson
Posts: 25
Joined: Mon Apr 26, 2004 7:04 pm
Location: Hässleholm

Post by Mattias Martinsson »

Jag har inte en aning om vad du kan behöva, men dom vill inte att du låter en plåtnassare fixa skadan då? Kör till en plåtslagare och hör vad han rekomenderar och köp det.
Henke 12136
Posts: 497
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm

*

Post by Henke 12136 »

Jag tycker absolut att du ska göra som Martinsson säger, får du prylar \"gratis\" så ska du ju ha proffsgrejjer. Något annat du kan köpa själv som är bättre än många \"universal 7delars riktsatser\" är också en eller ett par sjyssta träklubbor och en läderpåse med blästersand. Träklubban gör inga märken i plåten och sandsäcken är det bästa mothållet eftersom det är följsamt och inte studsar.
Börja öva nu så är du ett Ess om fem år! 8)

ps. Byt försäkringsbolag! 500 spänn för din Amazon. Dom borde ha stryk! Hårt och länge. :evil:
-anglofil-
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

Vart lite ändrade planer.Nu ska försäkringsbolaget tydligen ge mig full ersättning då det visade sig att det inte var nån självrisk på traktorn som gjorde bucklan.Planerar väll att få ut nån tusing eller två iallafall och dom kommer i vilket fall som helst gå till verktyg för att knacka ut bucklan så ge mig gärna lite tips.

Eftersom bilen är av årsmodell -70 så vill inte försäkringsbolaget fixa skadan,dom vill bara lösa ut mig,ge mig stålar och så är dom av med det ungefär.
Men jag ska defenitivt göra som ni säger och höra med en plåtslagare vad dom använder för grejer eller kan rekomendera.


MVH Micke
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Vilket försäkringsbolag är det som har den där inställningen till din skadade bil?
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

......

Post by Amazon_V8 »

Vill helst in nämna några namn då jag inte hört detta direkt från försäkringsbolaget utan från han som körde traktorn i samband med att vi fyllde i skadeanmälan.Litar inte riktigt fullt på vad han säger,men försäkringsbolaget lär ringa mig och diskutera ersättningen.

MVH Micke
Post Reply