Är det någon som kan illustrera för mig hur man byterkamlager på b18/20. Detta måste bli rakt och runt för jag skall stressa motorn ganska mycket!
Har funderat på om man kan använda en gammal kam och svetsa på ringar vid varje lager som svarvas ner till samma tjocklek som lagret.
Självklart måste man ju avhärda kammen och dela den på tre också.
Eller är det någon som har en bättre ide?
Kamlagerbyte
Ingen dum idé tycker jag. Du/någon kan också svara till tre sånna som du beskriver. En här hemma gjorde så och det gick lätt för han att få de på plats. Börja då att montera det innersta (minsta) osv. så du inte repar lagerytan.
En bild på dessa verktyg kanske nån kan leta fram?
En bild på dessa verktyg kanske nån kan leta fram?
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Tror jag fattar vad du menar.varför inte svarva avsedda verktyg om du ändå ska svarva? Runda pluttar med en ansats för lagret för indrivning? i vardera plutt sätts en stång som riktas in så den är rak mot plutten och sen på drev sidan svarvar man en kona för styrning mot stången när man driver in de inre.
Har sökt med ljus o lykta efter ett sånt verktyg att kopiera med b18/20 mått.
Men det enda jag hittar är en jätte liiiiten bild i summit katalogen.
Så en bild, cad ritning eller bara en enkel skiss vore tacksamt om någon kunde fixa fram.
Fick något tips av någon att anväda ett såntdär packboxverktyg ifrån biltema men jag tror inte på att det särskilt rakt då!