Bondeslipa toppen

Moderatorer
Post Reply
Matzie
Posts: 48
Joined: Tue May 09, 2006 7:41 pm

Bondeslipa toppen

Post by Matzie »

hittade den här bilden
Image
När jag surfade runt lite idag... det ser ju onekligen ut som har bara har tagit fram det lilla slipstiftet och brassat på lite. vad får detta för effekt? är det pest eller pina? Är det värt att ens göra så eller blir det bara kattskit?
Man lär väll få lite mer kompression ifall man ökar förbränningsrummet, eller?
ergu
Posts: 22
Joined: Fri May 20, 2005 9:35 am
Location: borås

Post by ergu »

om jag inte har fel så är den bilden med i en projekt tråd där turbokonverterar en b20

man slipar ur förbränings rumen för att sänka kompressinsförhållandet
Anderzon
Posts: 129
Joined: Tue Apr 04, 2006 2:49 am
Location: Stockholm/Huddinge

Post by Anderzon »

Jag har en nyslipad topp på min B18. lämnade in bilen på verkstad ( igen ) och nu är toppen topprenoverad av fackman. Det kostade runt 1500-2000 för att få den slipad. bilen går som en ny efter det så det rekomenderas!

tidigare ryckte den på jämn fart. toppen håll inte tätt mellan ventiler, kolvar å allt vad det är, vilket det gör nu men en markant märkbar skillnad som följd!
Volvo Amazon 1965, Volvo 244 GLT 1988
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Re:

Post by Micke_ed »

Anderzon wrote:Jag har en nyslipad topp på min B18. lämnade in bilen på verkstad ( igen ) och nu är toppen topprenoverad av fackman. Det kostade runt 1500-2000 för att få den slipad. bilen går som en ny efter det så det rekomenderas!

tidigare ryckte den på jämn fart. toppen håll inte tätt mellan ventiler, kolvar å allt vad det är, vilket det gör nu men en markant märkbar skillnad som följd!
Grattis anderzon! HAr han planat och bytt styrningar med? Vart höll du hus igår föresten! Vi har ju flyttat, kolla i våran tråd i träffar...
Anderzon
Posts: 129
Joined: Tue Apr 04, 2006 2:49 am
Location: Stockholm/Huddinge

Post by Anderzon »

Det är planat och bytta styrringar ;) det mesta är renoverat på bilen nu, så nu går den såååå bra!

Micke_ed:
Jag fick tajt om tid i torsdags.. visste inte heller hur många som kom och vart det skulle vara. offtoppic dock..
Volvo Amazon 1965, Volvo 244 GLT 1988
Post Reply