123GT Bilder / snack
vågar man svara \"annan utformning än std\"?
ett mera fyrkantigt fäste till torkarmotor axeln. Något grövre arm.
Kan ta en bild vid ett senare tillfälle. Har nämligen ett par ligger (obs ingen sälj annons)
/Janne
ett mera fyrkantigt fäste till torkarmotor axeln. Något grövre arm.
Kan ta en bild vid ett senare tillfälle. Har nämligen ett par ligger (obs ingen sälj annons)
/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Re:
Skulle va kul att veta varför volvo gjorde dom kraftigare på GT modellen,dom böjs väll av den enorma fartvinden som en GT motor kan pressa upp bilen i annars hahaQV wrote:vågar man svara "annan utformning än std"?
ett mera fyrkantigt fäste till torkarmotor axeln. Något grövre arm.
Kan ta en bild vid ett senare tillfälle. Har nämligen ett par ligger (obs ingen sälj annons)
/Janne
Buick Skylark 2dr HT 1963
Projektet på olika forum
Projektet på olika forum
De var väl av samma anledning som man flyttar på utbåsningsröret från sida till sida på ljuddämparen vart år, nån designer tycker att det blir snyggare.
En fråga till Lars Bd (tror jag det var som skrev det)
Har försökt hitta en länk (som ev fanns på övrigt) till hur man \"trimma\" eller \"byggde om för rally\" kommer inte ihåg om det var svensk eller engelsk text i länken. På hemsidan som man kom till stog det även hur man modifierade väghållning och fälgstorlekar (både original och ombyggd samt GT)
/Janne
En fråga till Lars Bd (tror jag det var som skrev det)
Har försökt hitta en länk (som ev fanns på övrigt) till hur man \"trimma\" eller \"byggde om för rally\" kommer inte ihåg om det var svensk eller engelsk text i länken. På hemsidan som man kom till stog det även hur man modifierade väghållning och fälgstorlekar (både original och ombyggd samt GT)
/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Re:
Nä det vågar man inte eftersom de var standard på GT, jag har även hittat dessa armar på en 69:a polisamazon.QV wrote:vågar man svara "annan utformning än std"?
Fästet till torkararmarna är u-format och torkarbladen var av
som jag läste någonstans.högfartstyp
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Har ingen Gt själv. Dom flesta är renoverade under sin livstid så det är svårt att veta vad som är original.
De flesta ägare av GT \"svär heligt\" att deras bil är original men allt är inte lika mellan bilarna. Vad det beror på har jag endast gissningar på.
Kan förövrigt inte märkes floran på varvräknarna men smiths är inte ovanlig. Dom skall iallafall ligga iserie mellan brytarna och tändspolen och inte bara känna av brytarna som man gör med de moderna alternativen.
/Janne
De flesta ägare av GT \"svär heligt\" att deras bil är original men allt är inte lika mellan bilarna. Vad det beror på har jag endast gissningar på.
Kan förövrigt inte märkes floran på varvräknarna men smiths är inte ovanlig. Dom skall iallafall ligga iserie mellan brytarna och tändspolen och inte bara känna av brytarna som man gör med de moderna alternativen.
/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Re:
Så det kan vara olika märke och modell på varvmätaren i olika bilar??Anledningen till alla frågor är att jag vet av en 123GT -67 som står,alla specifika 123GT delar ska finnas utom ratten men den är i enormt dåligt skick,egentligen inte i räddningsbart skick men jag har börjat fundera på att köpa den och fixa iordning den åtminstone till besiktningsbart skick till att börja med.QV wrote:Har ingen Gt själv. Dom flesta är renoverade under sin livstid så det är svårt att veta vad som är original.
De flesta ägare av GT "svär heligt" att deras bil är original men allt är inte lika mellan bilarna. Vad det beror på har jag endast gissningar på.
Kan förövrigt inte märkes floran på varvräknarna men smiths är inte ovanlig. Dom skall iallafall ligga iserie mellan brytarna och tändspolen och inte bara känna av brytarna som man gör med de moderna alternativen.
/Janne
/Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963
Projektet på olika forum
Projektet på olika forum
Re:
Då är det nog inte samma Amazon vi pratar om,men det kan ju vara intressant att få veta lite mer om den i Sala ocksåMicke_ed wrote:sala ligger ca 5 mil norr om enköping. Silverstaden även kallad!
Buick Skylark 2dr HT 1963
Projektet på olika forum
Projektet på olika forum
Re:
Är det den unika svarta gt:n som var utannonserad tidigare?Micke_ed wrote:en föredetta polisbil.
Nej det är alltid en smiths med volvo på mätartavlan kolla på amazonpictures där finns scannade försäljningsbroschyrer på gt och sannolikt någon bild.Amazon_V8 wrote:Så det kan vara olika märke och modell på varvmätaren i olika bilar?
Tyvärr har servern som sidan ligger på kraschat och sidan är inte tillgänglig nu men den kommer tillbaka.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
unik vet jag inte, men jag skulle gissa det, den har i alla fall varit utannonserad till försöljning. När min polare skulle köra hem bilen så svängde framskärmarna ut och blev till två vingar . Men bli inte rädda om ni skall köpa bilen, den är dålig, men bara där man ser, det finns inga dålda fel på den.