projekt ny inredning, slutresultat sidan 3

Moderatorer
K_arlstrom
Posts: 283
Joined: Tue Jun 20, 2006 7:38 am
Location: Piteå

Post by K_arlstrom »

god afton alla ! har målat de delarna av underredena som saknade färg nu, blev rätt ok !

Har även sytt \"klart\" stolsdynorna, blir rätt nice !

Image
de två stolsdynorna.. men ryggstödet ser nästan likadant ut :)


//Jonas
Vilja, våld och vasselin
Masen
Posts: 53
Joined: Wed Aug 23, 2006 11:46 pm
Location: Dalarna

Post by Masen »

Nice :D
Skurin
Posts: 30
Joined: Sun Oct 01, 2006 2:56 pm
Location: Finland

Post by Skurin »

e blev rickti bra hede :wink:
K_arlstrom
Posts: 283
Joined: Tue Jun 20, 2006 7:38 am
Location: Piteå

Post by K_arlstrom »

tackar tackar :D
har pillat med lite andra grejer så har inte hunnit så mycket mer, men ryggstöden är nästan klara, behöver sys till så de passar bättre.. sen blir det att montera på underredena och prova i bilen !
En liten fundering är angående nackstödet, rött eller vitt ? lutar åt rött just nu.. har dessutom mer rött läder kvar :D

hålet i golvet på förarsidan (det sista att göra före kupen är hel) krymper då och då :)


//Jonas som har många slevar i grytan för tillfället
Vilja, våld och vasselin
K_arlstrom
Posts: 283
Joined: Tue Jun 20, 2006 7:38 am
Location: Piteå

UPPDATERING

Post by K_arlstrom »

Okej uppdateringen är lite efter.. men har hållit på med annat (bland annat stereobygge i polarens 850)

Hur som helst så har jag fått ihop ryggstöden (ska lägga in ett lager stoppning till i stolarna och spänna fast ryggstödet i stolen bara) och förutom det så har jag börjat med \"botten\" till dynorna, så behöver bara ta ett pass nån da så blir stolarna klara :)

På grund av att stolarna är så nära klara (inte för att min far vill ha bort amazonen från infarten) så har jag krypt omkring i snön och svetsat större delen av golvet på förarsidan klart !

Image
sådär bra kan det bli! (otroligt men sant.. jag är rätt nöjd)


//Jonas
Vilja, våld och vasselin
Nordetun
Posts: 83
Joined: Thu Feb 23, 2006 7:48 pm
Location: Örebro

Post by Nordetun »

Det blir ju grymt snyggt det där! Vill också ha så fina grejer i min kärra =)
Amazon -65
amazon69
Posts: 3
Joined: Mon May 24, 2004 9:31 am

Post by amazon69 »

Fantastiskt kul att se...snyggt blir det...nu blir jag inspirerad! :D
K_arlstrom
Posts: 283
Joined: Tue Jun 20, 2006 7:38 am
Location: Piteå

Re:

Post by K_arlstrom »

Nordetun wrote:Det blir ju grymt snyggt det där! Vill också ha så fina grejer i min kärra =)
Tackar tackar ! Kan hända att jag blir för nöjd med hur det ser ut och inte kommer våga använda inreding ;P och isåfall så hör jag av mig :)

amazon69 wrote:Fantastiskt kul att se...snyggt blir det...nu blir jag inspirerad! :D
Oj tackar ! känns bra att inspirera folk ;)



För övrigt så har jag bråkat klart med stolsdynorna nu, ryggstöden kommer lite senare, måste fixa till en jigg för att klämma fast tyget ordentligt!

Bilder kommer ikväll på två kompletta stolar, dynor, ryggstöd och stolsram :)


//Jonas
Vilja, våld och vasselin
K_arlstrom
Posts: 283
Joined: Tue Jun 20, 2006 7:38 am
Location: Piteå

UPPDATERING

Post by K_arlstrom »

Monteringen gick lite långsammare än jag tänkte och kom hem trött klockan 11 efter en sväng på jobbet så då var annat än uppdateringen i tankarna..

men dynorna är som sagt klara !



Image
original var det isytt metallbågar som hölls ihop med böjd najtråd.. det hade funkat i flera år så jag fortsatte på samma sätt :)

Image
En stol ihopmonterad, de nya dörrsidorna som syns i bakgrunden.. behöver även klä om nackstöden ;P



//Jonas
Vilja, våld och vasselin
Anton
Posts: 78
Joined: Sat Mar 06, 2004 9:27 pm
Location: Luleå

Post by Anton »

Vänta nu..jag tycker jag känner igen den där Amazonen..är det inte den som stått uppe i Brännmark i Vidsel? Jag hade ett tag tänkt rädda den men det blev inte av. Kul att se den få ett bra liv och inte bara stå och ruttna bort. :)
/Anton
Henke 12136
Posts: 497
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm

Post by Henke 12136 »

snyggt!
-anglofil-
K_arlstrom
Posts: 283
Joined: Tue Jun 20, 2006 7:38 am
Location: Piteå

Re:

Post by K_arlstrom »

Anton wrote:Vänta nu..jag tycker jag känner igen den där Amazonen..är det inte den som stått uppe i Brännmark i Vidsel? Jag hade ett tag tänkt rädda den men det blev inte av. Kul att se den få ett bra liv och inte bara stå och ruttna bort. :)
kan hända att den stått där något år, var en gammal tant som hade ägt den riktigt länge som sålde den till nån som skulle fixa den, sen gubben jag köpte den av hade hjälpt tanten att sköta om den då hon ägde den och han (gubben) fick köpa tillbaks den av den som köpte den, kan mycket väl varit vidsel :)
Ja amazoner är fina bilar.. värda att vårdas !
Henke 12136 wrote:snyggt!
tackar tackar ;)
Vilja, våld och vasselin
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

mycket snyggt, gillar färgerna, ska du lacka om bilen sen oxå så den matchar inredningen?

synd att 142 stolarna har nackstöd som är å fula. (har 2 st själv)
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Cpt Tuttle
Posts: 532
Joined: Wed Jan 11, 2006 12:56 pm
Location: Kalix
Contact:

Post by Cpt Tuttle »

140-nackstöd är väl inte så hemska... Tänk på 240ns i stället *ryser*... :lol:
Tyvärr Amazonlös - har åtminstone en 544 från 1965...
Danne_Sthlm
Posts: 184
Joined: Thu Jun 08, 2006 4:00 pm
Location: Stockholm/Söderort

Post by Danne_Sthlm »

Kan jag få en kopia på din ritning eller iaf uträkningen hur mycket tyg man behöver?
Vadå går inte? Ge mig min 5-56 och 5 minuter så e den borta!
Post Reply