Fordonsinnehav, namn och hemort

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Post Reply
Kent1
Posts: 131
Joined: Sat Nov 04, 2006 10:31 am
Location: Tavelsjö
Contact:

Fordonsinnehav, namn och hemort

Post by Kent1 »

Jag förstår att det inte går att sätta som ett krav vid registrering men kan man inte under intresse skriva vad man har för Amazoner?
Eller ändra rubriken intressen till fordonsinnehav och då endast Amazoner.
Som exempel kan jag ta mig själv nu när jag försöker hitta någon som vet hur nycklarna ska se ut på min 62:a. Jag har klickat på folks profiler för att försöka få reda på vad de har för bil men utan resultat. Istället har jag fått gå igenom otaliga inlägg för att slutligen hitta några som jag har skickat ett PM med länk till mitt inlägg i forumet.
Jag förstår inte heller varför folk är så rädda för eller inte vill ange sitt namn eller hemort.
Som exempel med nyttan här kan jag följande exempel.
Jag såg att Spilloljan var ifrån Umeå och skickade ett PM med anledning av ett tidigare inlägg. Det slutade med att jag fick veta att hans bror köpt och ska flytta in i grannhuset om 14 dagar och att han skulle komma förbi med sin bil. Detta skulle aldrig inträffat om han hade utelämnat hemort vid registreringen.

Så ni som inte har fyllt i era uppgifter gör det. Ni är väl här för att ni vill ha kontakt med folk?
Amarace
Posts: 533
Joined: Fri Mar 26, 2004 1:06 am
Location: Dorotea
Contact:

Post by Amarace »

Alla kanske inte vill skriva in det?
Annars går det ju utmärkt att i sin signatur skriva in fordonsinnehav. Så har jag (eller bilinnehav, traktorer o övriga fordon lämnar jag ute från signaturen).

Men jag håller med om ort, det kan man gott skriva in.
Mvh
Magnus aka Amarace
Amazon-66 | 145-69 | 144-70 | 145DL-73 | 244GL-79 | 245GL-88
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

alla som är på detta forum har ju inet amazoner heller..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Egrom
Posts: 81
Joined: Fri Feb 13, 2004 8:22 pm
Location: Vimmerby
Contact:

Post by Egrom »

Det kan ju hända att man har stöldbegärliga grejer i bilen också, o vill försvåra för eventuella moppon som vill knycka dom genom att inte tala om vart man kommer ifrån.
Finns nog många anledningar till att endel inte vill uppge namn eller hemort. Så ett krav ska det absolut inte vara.

Men som du säger så finns det ju fördelar med det också...
Post Reply