Egen tillverkning av \"lyktglas\"

Moderatorer
Post Reply
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Egen tillverkning av \"lyktglas\"

Post by QV »

Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

perfa! Då kan man ju tillverka dom tidiga bakljusen på ett billigt sätt!
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

Du såg att det fanns fler HowTo på sidan?. Bland annat på hur man gjorde gjutformarna.

/Janne
Last edited by QV on Tue Jan 09, 2007 10:57 pm, edited 1 time in total.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Cpt Tuttle
Posts: 532
Joined: Wed Jan 11, 2006 12:56 pm
Location: Kalix
Contact:

Post by Cpt Tuttle »

Intressant... Kanske skulle gå att få till helröda och bredare bakljus till Opel Rekord C då, nåt jag funderat på länge.... 8)
Tyvärr Amazonlös - har åtminstone en 544 från 1965...
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

kan man inte bara gjuta av en orginalbit i silikon? Finns att köpa på panduro om jag inte missminner mig.
Silikon används av dom som gör kortseriger av plastmdeller där man gjuter i risin.
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

Den enda erfarenheten som jag har av gjuta, är tennsoldater. Det har jag iochförsig blivit rätt duktig på efter att ha tillverkat schackpjäser till 2 1/2 bord. För övrig gjutning, plankning av vingar samt A/C montering så har jag införskaffat en vakumpump men inte kommit till skott att börja. Det finns ju en Amazon att färdigställa först........ Så jag har ingen koll på gjutsilikoner från panduro. Men är vi tillräkligt många medlemmar som är intresserade så får vi väll träffas och försöka.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

hittat denna på miniracingbolaget

Post by QV »

på miniracingbolagets forum hittade jag länkar till leverantörer av material.

http://www.abic.se/
http://www.formx.biz/shop/index.html

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply