Bekymmer!

Moderatorer
Post Reply
Jonas T
Posts: 27
Joined: Fri Feb 27, 2004 10:15 am

Bekymmer!

Post by Jonas T »

Hejsan!

Var ute igår på premiärtur med Amazonen! Har ju gjort en del radikala förändringar sedan förra året, Rakställt motorn (B230) Skrotat dellortona och skaffat EftermarknadsBränsle/tändsystem, HX40 med egenkonstruerat grenrör. mm. Dock gick inte turen helt problemfritt, började friskt med att linda kablarna till spjäll och luft-temp runt rattstången. (tyckte väl att det kändes trögstyrt åt ena hållet) Efter hastig rep så fungerade detta åter. Vad som var värre var att oljan körs ut genom vevhusventilationen (använder endast uttaget under insugningsröret som via slang går vidare till uppsamlingskärl) Vid första gasandet fylldes kärlet och svämmade över. Denna vevhusventilation användes problemfritt med den tidigare lutande motorn. Märkte även att motorn blev väldigt varm efter att den stängts av, under drift så håller sig tempen på drygt 90° men kokar när den stängts av (bubblar, pyser och svämmar över i expansionskärlet)

Detta kan tyckas vara banala problem men de verkar ha uppstått när motorn ställts upp. Har någon liknande erfarenheter? Är det svårare att lufta ur kylsystemet med rakställd motor? Hur ser era vevhusventilationer ut? Alla tips emottages tacksamt!

MVH Jonas T
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Post by Arne »

Kolla så du inte har nåt fel på topplockspackningen eller någon spricka i toppen.
AVG
Post Reply