ARZ 683 - Donatorbilen till min räser!

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Post Reply
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

ARZ 683 - Donatorbilen till min räser!

Post by Rogge »

jag fick lite bilder av polarn. hans gamla amazon som figurerat på några bilder innan. En sliten ammiz -67 som fick en trimmad b20 i sig som skulle lämna ca 185 hästar. men om den gjorde det vete fan :) den gick bra iaf. men den va nog inte riktigt kry för den drog tjuvluft på 4ans cylinder..

den va när han köpte den gul, o skulle få svart huv, men vid primerlacken (hagmans rostskyddsfärg) så såg det tillräckligt bra ut :) det blev oxå några veckor utan huv pga att den flög av. :roll:

sen till vallåkra -05 så lackade vi om den till svart med 2 röda stripes över hela alltet. o så gick den ett tag till, o tillsist foickden körförbud pga utebliven besiktning, och vid inspektion så konstaterades det att den var för röten för att laga. så det blev massaker o en del plock (jag köpte alla delar jag ville ha för 1000:-) resten fick gå på skrot.

bilder:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Massakern! känsliga tittare bör blunda!
Image
Slaktherrarna poserar! (jag till vänster)
Image
Image
Image
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Adrenaline
Posts: 206
Joined: Sun Nov 12, 2006 10:41 am
Location: Luleå

Post by Adrenaline »

Inte såg den väll så dålig ut ändå?
Amaroyce -64
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

den va genomröten i golvet, framskärmarna va fusklagade med silvertejp (som vi gjorde när vi lackade) dåliga bromsar (pumpa en gång innan trycket kom) golvet i bagageluckan var typ obefintligt, reservhjulsbaljan med.

kändes inte lönt att laga den, han köpte dne för 1000 spänn, fick 1000 på skroten o sålde delar till mej för 1000. så... han gick ändå plus på den.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Post Reply