Försäkring

Moderatorer
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

jo det är ju sant.. men om man säger såhär.. om jag säger som jag har när jag skaffar en bil som troligvis kommer stå på mamma.. och jag kör den.. då händer inget med min bonus.. det förstår jag.. men om jag då har en garageförsäkring på amazonen som jag renoverar.. blir inte min bonus bättre då om jag inte lyckas elda upp den lr dylikt?

men finns det inget sätt att undgå de höga kostnaderna och ändå ha bra bonus? typ veteranförsäkring lr dylikt..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
trevor
Posts: 103
Joined: Sun Apr 04, 2004 3:21 pm

Post by trevor »

raderat
Last edited by trevor on Mon Nov 29, 2004 11:27 pm, edited 1 time in total.
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

mjo..det förståss.. men är det så omöjligt att slippa de höga kostnaderna då?
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Så himla hög är faktiskt inte premien. Jämför med en försäkring på en sportmotorcykel för en 18 åring i Stockholm eller något annat dyrt. Då är det rena kapet. Vill du komma undan billigt får du väl skriva bilen på någon förälder och låta dem teckna försäkringen, men då tappar du eventuell bonus för din egen del. Hur mycket det rör sig om i bonusförlust vet jag inte men det borde väl inte vara några stora summor?

Skall du ha en billig veteranbilsförsäkring ställs särskilda krav på skick samt att bilen endast \"nöjesskörs\". Man måste ofta kunna bevisa att man har tillgång till bruksbil samt förvara finbilen i låst garage, montera brandsläckare, batteribrytare osv. Men jag misstänker att du tänker bruksköra din bil och då är en veteranförsäkring inget alternativ för dig.
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

njae bruksbil är det väl inte jag kommer ha den till men som du säger veteran försäkring är inget alternativ..nej men jag får kolla på det sen när det är dags..det är ju en del kvar på bilen så.. bor ju inte i ngn storstad heller..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Post Reply