Grillfråga!

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Templar-122
Posts: 183
Joined: Sun Jan 07, 2007 12:52 pm
Location: Skarhult, Eslöv -med hjärtat i Småland

Post by Templar-122 »

I brist på bättre alternativ borde du iallafall kunna få sålt grillhalvorna du har ganska lätt eftersom de börjar bli ovanliga nu. Då kan du ju köpa ett par nya mod. 62-64 för pengarna från de felaktiga halvorna du har nu.
Edit: Att modda en modern front så att B16-halvorna passar i är nog inte att tänka på. Visst det kanske går att spackla till det så det ser hyffsat ut men...
Larza
Posts: 28
Joined: Mon Dec 25, 2006 11:56 am
Location: Viskafors

Post by Larza »

Ok! Kunde tänka mig detta! Tittade lite närmare idag och det är ganska mycket som felar! Men vad kan sådana grillhalvor ligga på i pris ? ( om jag nu skulle vilja sälja dem :? )
Volvo Amazon P121341M.
Ford Taunus 17M 211 SUPER
Templar-122
Posts: 183
Joined: Sun Jan 07, 2007 12:52 pm
Location: Skarhult, Eslöv -med hjärtat i Småland

Post by Templar-122 »

Vet faktiskt inte riktigt men ett par snygga halvor av de senare sorterna (de i ett stycke) kan ju gå på sisådär 400:- så dina bör du ju kunna få ut ganska mycket för. Beroende på skicket då så klart.
Pälle
Posts: 469
Joined: Tue Apr 27, 2004 10:26 am

Tradera

Post by Pälle »

På tradera finns just nu en uppsättning NOS-grilldelar till amazon 62-64, dock saknas några beslag som håller mittribban, utropspris 4995:- :shock:

Själv lyckades jag komma över en lagom sliten och komplett uppsättning för 300 spänn men det får man nog se som ett ovanligt bra pris. Grejerna är ju begagnade men matchar resten av slitaget på bilen ganska bra så då känns det ju rätt.

Nos-grejer har ju en tendens att bli dyra men 5 tusen för dessa grejer är inte rimligt. Det vill ju till att resten av bilen är i nyskick också, det måste ju vara nån form av balans, helst ska hela bilen ha samma patina... Ny lack och taskigt krom är ju lika trist som nytt krom och taskig lack...

Men, men, som alltid är det ju utbud och efterfrågan som styr.
Pälle - Volvo 13134 VB 1963
Larza
Posts: 28
Joined: Mon Dec 25, 2006 11:56 am
Location: Viskafors

Post by Larza »

Ok! Men nu var det ju ett par av de allra tidigaste grillhalvorna jag har! Tänkte bara höra om de verkligen är så svåra att få tag på! Priset borde ju ligga lite högre då tycker jag? Jag tycker det verkar som bara grillen till bla. -64an är svår att få fatt på! Det klart, det kanske inte rullar så många \"tidiga\" amazoner längre så då blir väl efterfrågan mindre. De som då rullar är väl de flesta antagligen i mycket bra skick och då duger väl inte den \"begagnade grillen\", längre utan då skall det vara nytt i så fall :) .
Volvo Amazon P121341M.
Ford Taunus 17M 211 SUPER
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Det är inga större problem att få tag i b16 grillen det som saknas är fronten och har man ingen front är grillen i princip värdelös.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Larza
Posts: 28
Joined: Mon Dec 25, 2006 11:56 am
Location: Viskafors

Post by Larza »

Ok! Då vet jag det! Lika bra att slänga skiten då!
Volvo Amazon P121341M.
Ford Taunus 17M 211 SUPER
Rille
Posts: 55
Joined: Fri Apr 06, 2007 12:33 pm
Location: Ljungby
Contact:

Post by Rille »

neeeej
släng INGET!
allting kan säljas till nån bättre behövande :D
Larza
Posts: 28
Joined: Mon Dec 25, 2006 11:56 am
Location: Viskafors

Post by Larza »

Lät ju inte så på Lars bd! VÄRDELÖS!
Volvo Amazon P121341M.
Ford Taunus 17M 211 SUPER
Rille
Posts: 55
Joined: Fri Apr 06, 2007 12:33 pm
Location: Ljungby
Contact:

Post by Rille »

Den är ju av värde för de som har en sådan front och behöver grill eller kanske vill ha reserv.
Annars kan du skicka den till mig mot porto o sånt =)
Alltid nån själ som kommer jaga en sådan i framtiden nånstans
Amarace
Posts: 533
Joined: Fri Mar 26, 2004 1:06 am
Location: Dorotea
Contact:

Re:

Post by Amarace »

Larza wrote:Lät ju inte så på Lars bd! VÄRDELÖS!
Men herregud, han skrev inte att den är värdelös!

Min erfarenhet är iallafall att grillhalvor till B16 fronten är mycket lättare att få tag på än den som satt 62-64.
Men som Lars säger så är det fronten till B16 som är svår att hitta, därför finns det ju mer grillhalvor än bilar att sätta dom på i princip.

Gör du vad du vill med dina grillhalvor, men dom är ju inte värda Guld, det innebär ju dock inte att dom inte är värd något. Allt är ju relativt, finns det en köpare till det pris du begär så får du dom ju såld, köpare finns alltid, men kanske inte till det pris du tror dom är värd?

Så bestäm dig för ett pris, får du dom såld är det ju bra, annars är du för dyr helt enkelt.
Mvh
Magnus aka Amarace
Amazon-66 | 145-69 | 144-70 | 145DL-73 | 244GL-79 | 245GL-88
Larza
Posts: 28
Joined: Mon Dec 25, 2006 11:56 am
Location: Viskafors

Post by Larza »

Jaja, jag menade inte så :? . Kanske blev lite misstolkad, men jag tyckte det lät lite på honom att den var utan värde och det fanns \"hur\" många som helst! Men är med i era tankar och förstår hur ni menar! :wink:
Volvo Amazon P121341M.
Ford Taunus 17M 211 SUPER
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re:

Post by Telis »

Micke_ed wrote:Grillen på -57 är i rostfritt. På -58 upp till -61 är det aluminium. Däremot så ser dom likadana ut
Jag trodde jag hade 2 par likadana liggande men det var ju en väldig skillnad i vikt på de i rostfritt, det var visst 2 av varje sort... Typiskt när man tänkt plocka ihop två fina, någon som vill byta ? =)
Post Reply