tank-tänk
-
- Posts: 102
- Joined: Mon Jun 07, 2004 9:26 am
tank-tänk
glad sommar på er!
själv måste jag byta fjäderskålar, de övre bak, och dragkroksfästena. Dessa ligger ju ganska nära bensintanken, så hur ska man på smartaste sätt svetsa där utan att spränga ihjäl sig och bilen.
ska man fylla tanken med vatten? eller ta bort den helt? eller finns det något annat sätt?
själv måste jag byta fjäderskålar, de övre bak, och dragkroksfästena. Dessa ligger ju ganska nära bensintanken, så hur ska man på smartaste sätt svetsa där utan att spränga ihjäl sig och bilen.
ska man fylla tanken med vatten? eller ta bort den helt? eller finns det något annat sätt?
#5475
hgv-68, ökenfärg(kod97)
hgv-68, ökenfärg(kod97)
-
- Posts: 497
- Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm
Detta diskuterades en del på det gamla forumet. Jag vet inte om det går att hitta dit igen och söka där, men jag föreslog fylla med vatten, någon annan ädelgas och någon en tredje variant. Någon visste vad arbetarskyddstyrelsen(?) rekommenderade, men jag kommer inte riktigt ihåg vad det var.
Eftersom du inte ska svetsa själva tanken så måste det vara enklast att fylla med vatten efter att du vädrat den rejält.
Eftersom du inte ska svetsa själva tanken så måste det vara enklast att fylla med vatten efter att du vädrat den rejält.
-anglofil-
http://p214.ezboard.com/famazonklubbenk ... =515.topic
Man ska alltid demontera tanken innan man är i närheten och svetsar/slipar.
Man ska alltid demontera tanken innan man är i närheten och svetsar/slipar.
tank-tänk
jag hade tanken utanför garaget när jag svetsade, det blev dessutom mycket mer plats när man skulle svetsa då!D59471 wrote:Så svårt är det ju faktiskt inte att plocka bort tanken
Axel Wall
-
- Posts: 497
- Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm
Re: tank-tänk
Menar du att du backade ut blen en bit då eller.Axel wrote:jag hade tanken utanför garaget när jag svetsade, det blev dessutom mycket mer plats när man skulle svetsa då!
Var tvungen....
-anglofil-
Re: tank-tänk
ja så hadde man ju kunnat göra annars! att jag inte tänkte på det!Henke 12136 wrote:Menar du att du backade ut blen en bit då eller.
Axel Wall
-
- Posts: 102
- Joined: Mon Jun 07, 2004 9:26 am
jag körde H2O varianten. funkade bra. det gjorde däremot inte besiktningen. fick en tvåa pga att 1(!) av(de fjorton) skruvarna som håller fast dragkroken inte var åtdragen ordentligt! ok, jävligt slarvigt, men ändå...jag blir så trött. :? sila mygg och svälja kameler. däremot har ingen av besikningsmännen ägnat en sekunds intresse åt bärarmarna. förra besiktningen gick dessa igenom trots att de var så ruttna att de var mer pulver än plåt, det blev jag medveten om när vänster sida brakade när jag var ute och åkte. mina nya fräscha har dom inte hammrat på. fantastiskt. snitsigt. drivet. proffsigt.
jag tycker man FÅR vara bitter när man haft med bilprovningen att göra.
...var tvungen att skriva av mig...
jag tycker man FÅR vara bitter när man haft med bilprovningen att göra.
...var tvungen att skriva av mig...
#5475
hgv-68, ökenfärg(kod97)
hgv-68, ökenfärg(kod97)
-
- Posts: 37
- Joined: Sun Mar 07, 2004 4:43 pm
- Location: Malmö
Ang. ovanstående inlägg: Har varit med om att bromsarna fram nypt pga. trasiga gummin mellan ok och kolv, så kolven hamnade i \"utpumpat\" läge. Vilket medförde att bromsarna ej gick tillbaka och tillslut värme-knakade det så fint om framhjulen.Och då gick bilen ej att rubba ur fläcken. Fick vänta tills de svalnat. Detta hände på hemresan från besiktningen ( där jag f.ö. fick ett antal 2or,dock inga angående främre bromsar )
Kan ju vara slumpen,men jag undrar det..
Kan ju vara slumpen,men jag undrar det..