hållbar koppling?
hållbar koppling?
Tjena! jag har en trimmad amazon 130-150 hk och min koppling håller på att lägga av helt nu... om jag gasar mer en halv gas så slirar det bara. ska jag montera en orginalkoppling då eller ska jag montera någon annan sorts koppling då?
en sinterlamell eller dyligt?
vad är billigast och smartast?
kan jag ta lamellerna från någon annan bil och montera på min koppling?
MVH
Christoffer Svenske
Uppsala
en sinterlamell eller dyligt?
vad är billigast och smartast?
kan jag ta lamellerna från någon annan bil och montera på min koppling?
MVH
Christoffer Svenske
Uppsala
Hör med en duktig kopplingsfirma. De brukar både kunna få fatt i nya och bättre begagnade 240 Turbo kopplingar (Sachs Sporting). Industribromsar i stockholm renoverar även kopplingar och provtrycker osv. De kan allt om broms/koppling och är hur bra som helst att ha att göra med. Billiga var de också.
Bor du inte i Stockholm finns det kanske nån liknande firma som du kan ta kontakt med.
Bor du inte i Stockholm finns det kanske nån liknande firma som du kan ta kontakt med.
tackar!
Det blev en solfjäderkoppling från sachs! ska montera den imorrn om det inte regnar! =)
tackar för svar!!
MVH
Christoffer Svenske
Uppsala
tackar för svar!!
MVH
Christoffer Svenske
Uppsala
nya problem...
nu har jag monterat ett dakin nav med förstärkta asbetslameller med en sachsolfjäderstryckplatta (18 fjädrar) samt ett sachs utrampningslager... nu till det nya problemet, det är helt sjukt trögt att koppla ur! jag måste ta i med båda händerna i ratten och häva med hela kroppen på kopplingen!! funkar nästan med en fot men två fötter är att föredra... så här borde det inte vara! vad kan ha gått fel?
jag upptäckte att kopplingsvajern var ett par cm för lång där nere vid kopplingskåpan oxå.. så jag har gjort distanser... men ska jag öppna allt igen så jag kommer åt att lägga brickor under armen innuti kåpan?
någon som har någon klok idé på vad jag kan göra?
MVH
Christoffer Svenske
Uppsala
jag upptäckte att kopplingsvajern var ett par cm för lång där nere vid kopplingskåpan oxå.. så jag har gjort distanser... men ska jag öppna allt igen så jag kommer åt att lägga brickor under armen innuti kåpan?
någon som har någon klok idé på vad jag kan göra?
MVH
Christoffer Svenske
Uppsala
Jag vet inte vilken tryckplatta det är du har kommit över, men jag antar att du fick den provtryckt innan du monterade kopplingen så att du vet vilken effekt den klarar samt hur pass \"tungtrampad\" kopplingen blir?
Det jag minns från den tid då jag åkte med kraftigare koppling var att det blev extremt tungtrampat. Inte så att man fick ta i med två fötter, men man la hellre hälen mot kopplingspedalen är tårna om jag säger så, sedan var det bara att ta i. Du är väl inte svag i benen Stoffe?
Det jag minns från den tid då jag åkte med kraftigare koppling var att det blev extremt tungtrampat. Inte så att man fick ta i med två fötter, men man la hellre hälen mot kopplingspedalen är tårna om jag säger så, sedan var det bara att ta i. Du är väl inte svag i benen Stoffe?
Last edited by D59471 on Tue Jul 13, 2004 9:54 pm, edited 1 time in total.
Nu funkar det!!
Jag kom på vad det var! det var armen som var krokig och det behövdes läggas ett par brickor mellan kulan med gänga i och aluminumkåpan.. då flyttades hela armen fram en liten bit vilket räckte för att få rätt spel. jag rätade ut den krokiga armen oxå, nu funkar den klockrent och är mycket lätt att trampa ur!