Trimmad B20.

Moderatorer
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Det enda skillnaden är att man slipper demontera skivorna.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Adrenaline
Posts: 206
Joined: Sun Nov 12, 2006 10:41 am
Location: Luleå

Post by Adrenaline »

ja men man kan ju inte veta att det blir rakt mot navet på bilen.
Även om man skivan är 100% rak behöver det inte betyda att navet är det.
Amaroyce -64
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

På amazon svarvar man skivorna när de sitter på navet och det blir då exakt.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
b20
Posts: 207
Joined: Sat May 14, 2005 12:01 pm

Post by b20 »

Hej
Jag lånar tråden lite ifall det är okej. :P
Jo jag undrar hur körbarheten blir med en kg 6 kam i denna motor.
b20 dubbla weber 45
steg 1 topp som är planad 2mm.
extraktorgrenör
2\" avgassystem

HUr blir skilnnaden om man jämför med en r kam på låga varv.
Vill ha en motor som är lättköred och inte tar för mycket soppa
Old volvo's never die they only go faster!
volvo 144 1970
EbbeW
Posts: 58
Joined: Mon Jan 30, 2006 12:08 pm
Location: Norrköping

Post by EbbeW »

Du har ju lagerbanorna kvar i navet. Svarva ett passande dorn för innre lagerbanan o använd den vanliga koniska dubben på dubbdockan o kläm fast skivan med den. Svarva. Klart! Det går inte att spänna fast navet direkt i chucken då man inte har nån yta att indikera med mätklockan på.
Ebbe
Lär av andras fel. Man lever inte tillräckligt länge för att göra alla själv...
Post Reply