Mitt långtids B20 projekt

Moderatorer
Finnsebbe
Posts: 44
Joined: Wed May 19, 2004 2:43 pm

Post by Finnsebbe »

B20 block får man tag på från nästan vilken som helst landsbygdsskrot. Det är helt onödigt att jaga fabriksnya block ifall man ändå skall borra.
TVR
Posts: 293
Joined: Wed Jan 03, 2007 10:50 am
Location: Göteborg

Post by TVR »

Självklart måste man inte ett nytt block om man ska borra om det, dessutom är det snarare bra med ett gammalt som \"satt sig\" genom åren. Det var inte därför jag ställde frågan.
Tyvärr verkar de sena blocken (med tjocka cylinderväggar) inte helt lätta att få tag på längre. I alla fall inte i Göteborgstrakten där jag bor. Antingen sitter folk och håller på dem eller så kastar de bort dem. Jag vet inte?

Så finns det nya block av den sena modellen att skaffa för en rimlig peng så kan jag tänka mig ett sånt istället för ett gammalt...
Frågan kvarstår, var säljs de nya? Vad kostar de?
Göran, Amazon HGV 1968; Amazon 2 dr 1969
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re:

Post by Amazon_V8 »

Finnsebbe wrote:B20 block får man tag på från nästan vilken som helst landsbygdsskrot. Det är helt onödigt att jaga fabriksnya block ifall man ändå skall borra.
Ja nödvändigt är det då rakt inte men det är en kul grej att bygga på ett NOS block sen kanske du tycker annorlunda änn jag.
TVR wrote:Självklart måste man inte ett nytt block om man ska borra om det, dessutom är det snarare bra med ett gammalt som "satt sig" genom åren. Det var inte därför jag ställde frågan.
Tyvärr verkar de sena blocken (med tjocka cylinderväggar) inte helt lätta att få tag på längre. I alla fall inte i Göteborgstrakten där jag bor. Antingen sitter folk och håller på dem eller så kastar de bort dem. Jag vet inte?

Så finns det nya block av den sena modellen att skaffa för en rimlig peng så kan jag tänka mig ett sånt istället för ett gammalt...
Frågan kvarstår, var säljs de nya? Vad kostar de?
Det kan nog finnas block kvar,dom säljs genom försvaret när dom har utförsäljning av sina lager så man får hålla ögona öppna eller ringa dom och fråga när nästa utförsäljning äger rum.Priset jag betalade var alldeles för högt och totalt idiotiskt egentligen om man ska se ekonomiskt på det och hur mycket gamla block det finns att få tag på men vill jag ha nått så betalar jag för det,det är bara att spara.

MVH Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
T.Fahlgren
Posts: 115
Joined: Sun Mar 11, 2007 3:17 pm

Post by T.Fahlgren »

finns det någon fördel att andvända det där aluminuimtråget?

jag tycker bara att det borde bli extra jobb då det kommer ta i framvangsbalken :roll:

är det nå sorts skvalpplåt i det?, borde inte all olja åka längst fram i tråget och motorn tappar oljetrycket?
Amazon -65 TIC
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re:

Post by Amazon_V8 »

T.Fahlgren wrote:finns det någon fördel att andvända det där aluminuimtråget?

jag tycker bara att det borde bli extra jobb då det kommer ta i framvangsbalken :roll:

är det nå sorts skvalpplåt i det?, borde inte all olja åka längst fram i tråget och motorn tappar oljetrycket?
Förmodligen inte nån mer fördel mer änn att jag tycker det är fränt,ombyggnad av det går alltid att lösa,det är inget stort proble4m för mig.

MVH Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
Post Reply