Bygga b16 front.

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
anton!
Posts: 117
Joined: Wed Sep 27, 2006 9:13 pm

Bygga b16 front.

Post by anton! »

Tjena, jag har rätt grillar men fel front till min b16 amazon. Men jag är inte totalt borttappad med svetsen så jag tänkte snida till fronten av senare modell så att grillarna passar. Men jag skulle behöva två mått så det blir rätt:

Image

Det ena så jag vet hur långt ifrån botten på frontplåten grillen ska vara och det andra så jag vet hur brett isär dom ska sitta. Om någon läser detta och har en b16 front i närheten så ta skjutmåttet, mät och skriv här så är jag oändligt tacksam.

Om du som säljer denna grill på annonstorget inte vill att jag använder bilden så säg till och jag tar bort den.
Dael60
Posts: 153
Joined: Wed Jun 22, 2005 11:26 pm
Location: Huskvarna

Post by Dael60 »

kan gå ut å mäta till de senare ikväll
Old volvos never die - they only go faster:D U15720
Amakombi
Posts: 531
Joined: Thu Oct 06, 2005 7:54 am
Location: Kil

Post by Amakombi »

Hur har du tänkt få till grillhålen fina?
De är ju nämligen bra mycket mindre än den senare fronten och får moddas hela vägen runt.
anton!
Posts: 117
Joined: Wed Sep 27, 2006 9:13 pm

Post by anton! »

Dael; hyggligt!

amakombi, så mycket mindre är dom faktiskt inte. Jag hoppas att dom sitter lika långt från den övre kanten som dom senare grillarna så man i alla fall har ett mått som stämmer från början. Jag kan lägga upp bilder sen om det inte blir pannkaka av alltihop.
Dael60
Posts: 153
Joined: Wed Jun 22, 2005 11:26 pm
Location: Huskvarna

Post by Dael60 »

okej har mätt på min fronten nu

och det övre måttet är ca 8mm

den i mitten är 72mm om man följer radien lr 70mm om man går fran kant till kant.

det undre måttet är ca 68mm.

OBS måtten är troligtvis inte helt exakta men du har någe att gå på iallafall.

Mvh Daniel
Old volvos never die - they only go faster:D U15720
anton!
Posts: 117
Joined: Wed Sep 27, 2006 9:13 pm

Post by anton! »

Dael, Härligt tack ska du ha.
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

Vart bor du någonstanns? Det bästa vore ju om du kunde få tillgång till en bil att mäta på direkt och själv, så du ser skillnaderna. Om du håller till i stockholm så kan du skicka ett pm så kan vi komma i kontakt med varandra.
Post Reply