Motorproblem efter tvätt

B16/B18/B20 A/B/D. Moderatorer
Post Reply
Faggan
Posts: 4
Joined: Mon May 03, 2004 12:14 pm
Location: Stockholm

Motorproblem efter tvätt

Post by Faggan »

Hej!

Nu när jag kom hem efter semestern skulle jag vara snäll mot min kära Amazon och tvätta den. Jag valde en borsttvätt på Statoil men insåg ganska snabbt att det skulle bli bekymmer med så hårda borstar. Men då var det redan för sent.... Sedan tvätten har motorlampan lyst oavbrutet och jag är orolig för att något allvarligt har hänt. Har någon annan varit med om något liknande eller vet vad som kan ha hänt?

Dessutom verkar det vara något bekymmer med batteriet men det är också lite skumt. Bilen startade utan problem efter att ha stått i två veckor men när jag skulle starta den dagen efter orkade den inte ens dra runt motorn?!?

Tacksam för svar! (bilen är från -67).
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Post by Arne »

Motorlampan har lyst, menar du oljetryckslampan? I så fall ska du nog kolla om oljetrycket är ok först.
AVG
Faggan
Posts: 4
Joined: Mon May 03, 2004 12:14 pm
Location: Stockholm

Laddningslampan var det visst

Post by Faggan »

Efter att ha startat bilen med kablar fyra gånger kom jag fram till att det var laddningslampan som lyste. :oops: Batteriet var helt slut och generatorn trasig. Nu är bilen på verkstan och får en ny generator. Men visst är det märkligt att generatorn går sönder bara för att man kör bilen i en borsttvätt??
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Post by Arne »

Det var nog en tillfällighet, borsttvätten orsakade i sig inte generatorhaveriet.
AVG
Post Reply