Amazon 59:a. En, numera, slipad diamant!

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Minielk
Posts: 149
Joined: Sat May 27, 2006 5:43 pm
Location: Lund, men Övik är hemma

Post by Minielk »

B - E - A - utiful!

Har du nåt kvar att göra nu egentligen?
P13134, 1964, skifferblå.

Volvo Amazon - En fröjd för ögat och balsam för själen. Musik för örat och värk för högerhälen.
_hagitch_
Posts: 154
Joined: Thu Oct 05, 2006 2:56 pm
Location: Köping

Post by _hagitch_ »

Riktigt vackert! :) bra jobbat!:)
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Ja nu kan du ändra texten för nu är den \"färdigslipad\".

Riktigt fin att se på :D
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
roberth
Posts: 514
Joined: Sat Jul 29, 2006 2:54 pm
Location: skellefteå
Contact:

Post by roberth »

:shock: Vackert!!! Imponerande!!! :shock: Svart är en fin färg!!!
Amazon 122S-65
Cresent Scoterett-65:a
Mazda Miata (mx-5) -97:a
http://www.domherre.se/
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Post by Amazon »

Kul o se att det händer grejor! Nu när du har haft bilen ett tag och hunnit bekanta dig med den, känner du då att du gjorde rätt som sålde din gamla bil och köpte denna i stället? Att du är helt nöjd med ditt val av årsmodell och kommer att behålla den ett bra tag framöver?
Volvo P1200VB 1958
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re:

Post by Uffe »

Amazon wrote:Kul o se att det händer grejor! Nu när du har haft bilen ett tag och hunnit bekanta dig med den, känner du då att du gjorde rätt som sålde din gamla bil och köpte denna i stället? Att du är helt nöjd med ditt val av årsmodell och kommer att behålla den ett bra tag framöver?
Tack alla för fina kommentarer :D
Angående din fråga så ångrar jag inte alls att jag "bytade". Min förra bil var lite mer orörd i originalskicket och B18 och 12V är ett klart driftsäkrare alternativ. Men jag har ju bilen som en ren hobbybil och blir inte så speciellt ledsen om den skulle strula med någonting. Då får man ju bara ett nytt problem som man kan lösa, när man vill. Vill man inte så låter jag bara bilen stå där i garaget, utan att man måste meka. Skönt!
Jo, jag kommer att behålla bilen... tills motsatsen är bevisad :wink:
Amazon 1957
Ola O
Posts: 470
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:23 am
Location: Staffanstorp

Post by Ola O »

Din bil ser mycket fin ut. Nu vill vi bara se dig på en Volvoträff också. Jag brukar vara ganska ensam med min Amazon.
pof2
Posts: 41
Joined: Mon Oct 04, 2004 7:18 pm

Post by pof2 »

Det där blev ju riktigt stiligt. Bra jobbat Uffe! Du har verkligen fixat allt jag hade på min fixaragenda och massor därtill. Hoppas du får lite fint väder nu så du kan glida runt lite innan vintervilan!
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Post by Uffe »

Precis återkommen efter en dag på Vallåkra med Amman. Alltid kul att se andra bilar och att snacka lite om sin bil, samtidigt som man skall se lite evenemang, så tiden blir knapp. Nu har jag i alla fall bestämt mig. Jag skall lackera om de bitarna, som mina företrädare har låtit lacka för ett par år sedan, som framskärmarna och under midjelisten på dörrarna. Dem är inte 100% gjorda och det tål jag bara inte :x Det får, tillsammans med lite andra saker, bli vinterns projekt :)

Tuvessons Caresto C70 och Wöx Amazoncombi. Det är grabbar som kan bygga bilar det. Men, så kommer dem också från rätt del av landet :wink:
Amazon 1957
Minielk
Posts: 149
Joined: Sat May 27, 2006 5:43 pm
Location: Lund, men Övik är hemma

Post by Minielk »

Ambitiöst Uffe, men man måste ju vara nöjd själv med bilen, så är det bara.

Men skit också, var Vallåkra nu i helgen? Hur kunde jag ta så fel? Körde ned till Lund idag för att ha veckan som kommer på mig att polera upp bilen inför vad jag trodde var Vallåkra nästa helg, 25-26. Klantigt. Men så är det. Nya tag nästa år.
P13134, 1964, skifferblå.

Volvo Amazon - En fröjd för ögat och balsam för själen. Musik för örat och värk för högerhälen.
gökarn
Posts: 7
Joined: Sat Aug 04, 2007 7:24 pm
Location: Enånger

Strörtskön!

Post by gökarn »

Uffe : Superklasse! Mycket inspirerande äventyr. BRa bedömningar hela vägen om du frågar mig!
amazon122s 1960
amazon1200 1958
Pv 444 DS 1952
McCormic IH B-275 1961
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

hallå där. jag tror jag o flickan mötte dej o ett gäng andra veteranare när ni va ute o sprätte i lergöka rallyt.. va uppe på åsen, strax innan backen neråt från ert håll sett, efter den långa rakan innan infarten till simontorp.. jag körde en vit bmw :)

han inte se så mycket förutom att den såg fin ut :)
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Post by Uffe »

Stämmer bra det Rogge. Jag fick med mig min Pappa i Amazonen på den långa rundan på 7,5 mil. Snitthastighet på kanske 50 km/h, så det var en bra test på om motorn kokade. Men det gjorde den inte :) Vi låg ett tag bakom ett par Fordar från 10-talet så man kände sig som man körde en otroligt modern bil i jämförelse. Men, inne på uppställningsområdet på Hembygdsparken i Ängelholm hade jag i alla fall den äldsta Amazonen även om vi faktiskt var 3 st 59:or. Detta evenemang, Lergökarallyt, med hela 350 fordon arrangeras för 15 året och kan varmt rekommenderas. Det är otroligt hög klass på fordonen och arrangörerna kan sin sak. Skitkul att visa upp bilen för, dels likasinnade bilintresserade men även för lokala bekanta som inte hade en blekaste aning om att Vindsurfaren och Wakeboardåkaren Uffe mekade med gamla bilar. Men det gör han se du... i alla fall försöker han :lol:

Jag sa till Pappa att klä sig tidsenligt, från slutet av 50-talet. Han tog sina vanliga kläder och det passade perfekt :wink:

Sen var det ju även kul att träffa \"Ola O\", som i ett tidigare inlägg tyckte jag skulle dyka upp på någon träff. Jag fick dessutom lärt mig att jag skall ha gummilist under hornen på stötfångarna. Tydligen satt det sådana fram till -60 enligt en av ägarna till en 59:a. Får fixa det! Man blir nog aldrig fullärd i denna världen.

Image
Amazon 1957
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

ja dte är riktig tillställning i byn :) nästa år får man va med med 145an :)
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Ola O
Posts: 470
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:23 am
Location: Staffanstorp

Post by Ola O »

Visst var det trevligt att träffas. Lergökarallyt är ett mycket fint arrangemang.
De låter bara bilar fram tom 70 deltaga.
Post Reply