Svullen flottör

B16/B18/B20 A/B/D. Moderatorer
Post Reply
p12133vd
Posts: 70
Joined: Sun Feb 08, 2004 10:01 am
Contact:

Svullen flottör

Post by p12133vd »

Hej

Har haft ett par förargliga tjuvstopp på min B16 amazon i sommar, senast i kväll. Det har skett strax efter start båda gångerna och sedan har jag bara behövt handpumpat bränsle för att få igång bilen igen. Ikväll så rev jag förgasaren och upptäckte då att plastflottören ändrat form och svullnat på mitten. Detta medförde då att flottören kunde fastna i stängt läge. Detta förklarar att den startat efter handpumning då den för modligen släppte.

Jag har trott att det rört sig om ånglås, men så var det inte. Är det någon som vet om det moderna bränslet kan skada plastflottörerna? det kan ju vara rätt agresivt om gummi mm.

Mvh Bengt

PS: Kika på min hemsida
http://w1.150.telia.com/~u15014338/
rockhemmet
Posts: 9
Joined: Tue Jun 01, 2004 9:53 pm

Post by rockhemmet »

hej
det skulle jag inte tippa på. i alla fall inte om flottören är hel, vad den är \"stoppad\" med vet jag inte. det kanske reagerar på soppan.
om jag var du skulle jag köpa en ny, dom borde inte vara så svåra att få tag på tycker jag. du skulle i och försig ta och kolla inloppsventilen som flottören påverkar, kolla så den inte hänger sig eller om gummit som tätar är dåligt. då kan det säker hänga sig regält.

kanske var till någon hjälp, iaf.
lycka till!
/ johan
Post Reply