Rostlagning!

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

jo man skämdes lite granna=)
o idag fortsatte problemen..=/
jag löft av toppen förut och hade inte tappat ur vattnet ur motorn, så det var massa vatten i oljan..=/ så jag skulle tappa ur oljan och först tog det en halvtimme att hitta en hylsa som passade, och sen komma in under bilen med nackspärr..=( men men, jag hade en gammal dunk som det hade vart olja i, som jag hade skurit ur sidan på och skulle tappa ur oljan i den.. tänkte som så att \"det kan ju inte vara så himla mycket olja i denna\", glömde totalt bort att det var massa vatten oxå.. fick ur pluggen och oljan forsade ner.. i dunken.. på ca: 10 sekunder så var dunken överfull och det forsade över .. PANIK letar upp en burk att ta resten av oljan in.. men det hade redan runnit över massa.. skulle dra undan dunken och hälla över i en annan dunk.. spillde ur ungefär hälften så halva garaget simmade i olja =/ fram med trasor och papper för att torka upp.. *suck* sen gick jag in och sov och läste nya bilsport dock inte samtidigt=)
så nu har jag tagit paus och fortsätter nog inte i morrn
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
jillo
Posts: 171
Joined: Mon Mar 01, 2004 7:50 pm

Post by jillo »

:)ibland så går allt åt helvete,jag kan tänka mig paniken som utbröt när dunken var full :D :D det är då man skulle haft en videokamera framme
BLT turbo
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Har du inga bilder på Amizen+
Ta några på rostlagningan med som du håller på me, det skulle va skoj.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Fixa en säck oljeabsorberingsmedel (korn/pulver) på närmsta bilfirma och strö ut det över garagegolvet så att oljan kan sugas upp effektivt. Samma sak hände för mig för något år sen, men det fanns inga spår av oljan kvar på garagegolvet när saneringspulvret gjort sitt.
Axel
Posts: 377
Joined: Wed Jun 09, 2004 10:00 am
Location: Gurresta, Knivsta, Uppsala
Contact:

Re:

Post by Axel »

D59471 wrote:Fixa en säck oljeabsorberingsmedel (korn/pulver) på närmsta bilfirma och strö ut det över garagegolvet så att oljan kan sugas upp effektivt. Samma sak hände för mig för något år sen, men det fanns inga spår av oljan kvar på garagegolvet när saneringspulvret gjort sitt.
eller sågspån :!:
Axel Wall
Tudor
Posts: 57
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:02 pm

Post by Tudor »

Eller kattsand...
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Eller gör en egen blandning av torv/sågspån som får suga upp oljan. Spånen borde du kunna elda upp sedan.
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

okej.. nä det är bara en stor svart fläck på golvet och det gör inte mej ngt nu..
tyvärr så har jag inga bilder har varken digital kamera eller ngt sånt.. men jag ska se vad jag kan fixa fram..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Post Reply