Lite frågor.

Original hjul fram och bakvagnsupphängning. Moderatorer
Post Reply
j0cke
Posts: 11
Joined: Sun Aug 19, 2007 1:50 pm
Location: sunne

Lite frågor.

Post by j0cke »

Tja, jag har just köpt en amazon och när man gasar så låter det som bakaxeln eller något annat slår i så jag funderade på om det kan va några bussningar som är helt slut vad tror ni och hur gör man när man byter dom? Jag har även lite problem med bromsarna för jag får pumpa några gånger för att bromsarna ska börja ta så då funderade jag på om det kan vara huvudbromscylindern fölr jag har luftat hela systemet men det blev inte bättre, Jag har hört att det finns någon renovernings sats till den men jag vet inte riktigt säkert om det är det men om det är de så vad heter den renovernings satsen? tack på förhand// Jocke
annat
Posts: 12
Joined: Sat Jul 07, 2007 9:56 pm

Post by annat »

Precis köpt amazon med, samma sak med bak. Förra ägaren sa att han bytt bussningar på sina andra amazoner - så det kan vara rätt.

Sedan påstod allafall min far att knutkorsen kan ha något med det o göra, de skall bytas på våran i helgen.
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

har du luftat o inte får ut nå luft så är det nog huvudbromscylindern. vad har du för årsmodell? amazon -69 (eller därikring) fick 2 krets system o annan huvudbromscylinder och således annan rep. sats än tidigare modeller. mekonomen o volvo borde ha koll på vad för sats du ska ha (om det är orginal)

bussningar byter du genom att pressa/skära/bränna ut de gamla o pressa i nya. kan va lättare sagt än gjort. kan i vissa fall kräva hydraulpress..

slår det i när du gasar? kommer ljudet från bakaxeln? är du säker? på min 142 så lät det som att något slog i när man dorg på, det visade sig att motorkuddarna hade gett sig.
men kolla över bussnigarna ändå, hissa upp bilen så den blir obeastad o lägg dej under med ett lagomt långt spett eller kofot o känn efter glapp..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
j0cke
Posts: 11
Joined: Sun Aug 19, 2007 1:50 pm
Location: sunne

Post by j0cke »

ok. Årsmodellen är runt -62, okej jag får gå in och fråga någon dag. vet inte riktigt säkert om det är bakaxeln men jag skulle tippa på att det är det., tack för svaret.
Post Reply